Read the passage and choose the best option to answer each of the following questions. An inequality issue within the British education system is the difference in levels of men and women who are employed as teaching and support staff. Just 15% of primary school teachers are male, meaning that many children are lacking a positive male role model within their educational framework. Some schools do not have any male staff members at all. This can be problematic for children with learning ...
Nguyễn Thị Thương | Chat Online | |
06/09 13:13:28 (Tiếng Anh - Lớp 10) |
Read the passage and choose the best option to answer each of the following questions.
An inequality issue within the British education system is the difference in levels of men and women who are employed as teaching and support staff. Just 15% of primary school teachers are male, meaning that many children are lacking a positive male role model within their educational framework. Some schools do not have any male staff members at all. This can be problematic for children with learning difficulties that mean that they respond better with men.
Around 38% of teachers in state secondary school are male, but there is still a gender divide based on the subjects taught by men. Male teachers are more likely to specialize in STEM and PE, whereas women are more likely to teach humanities and languages. A lack of educational role models in STEM and PE can put some girls off taking these subjects. The effect is particularly visible amongst teenage girls who feel that male PE teachers cannot understand their needs properly.
Research also suggests that male teachers are more likely to be employed in high ranking roles within a school, such as Head of Department or Head Teacher. Studies have shown that many women in education see their role as vocational and prefer teaching to administrative or managerial roles, even though the pay grade is lower. One of the major challenges for the education system is making Head Teacher roles more appealing to female applicants. Many schools say that they would like to hire more male teachers; however, fewer men apply for each advertised role in teaching.
1. Why are many children lacking a positive male role model within their educational framework?
Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. Because the British education system is unequal. 0 % | 0 phiếu |
B. Because the knowledge levels of male teachers are low. 0 % | 0 phiếu |
C. Because male teachers work as support staff. 0 % | 0 phiếu |
D. Because fewer teachers are male. 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
Trắc nghiệm mới nhất
- Đọc thầm văn bản sau và trả lời câu hỏi: SỰ DŨNG CẢM Con đang đứng cheo leo trên hàng rào bằng kim loại, trông thật nguy hiểm. Thấy vậy mẹ cảnh báo: - Này, đừng làm vậy. Đứng ở đó không an toàn đâu! Và con miễn cưỡng vâng lời mẹ, leo thấp xuống ... (Tiếng Việt - Lớp 5)
- Đọc đoạn văn sau: QUÊ HƯƠNG NGHĨA NẶNG Từ lúc thoát li gia đình cho đến ngày về yên nghỉ trên đất mẹ, Đại tướng Võ Nguyên Giáp luôn tâm niệm: “Quảng Bình là nhà tôi, khi nào rảnh việc nước thì tôi về nhà.”. Lần đầu tiên Đại tướng về thăm nhà sau ... (Tiếng Việt - Lớp 4)
- Cho hai đường tròn \[\left( {O;5{\rm{\;cm}}} \right)\] và \(\left( {I;R} \right)\) với \(R < 5{\rm{\;cm}}.\) Biết \(OI = 3{\rm{\;cm}},\) giá trị của \(R\) để hai đường tròn tiếp xúc trong là (Toán học - Lớp 9)
- Cho hai đường tròn \(\left( {O;1{\rm{\;cm}}} \right)\) và \(\left( {I;3{\rm{\;cm}}} \right)\) cắt nhau, đoạn thẳng \(OI\) có độ dài là (Toán học - Lớp 9)
- Cho hai đường tròn \(\left( O \right)\) đường kính \(7{\rm{\;cm}}\) và \(\left( {I;\,4{\rm{\;cm}}} \right).\) Biết \(OI = 1{\rm{\;cm,}}\) vị trí tương đối của hai đường tròn \(\left( O \right)\) và \(\left( I \right)\) là (Toán học - Lớp 9)
- II. Thông hiểu Cho hình chữ nhật \[ABCD\] có \[AC = 16{\rm{\;cm}}.\] Biết rằng bốn điểm \[A,B,C,D\] cùng thuộc một đường tròn. Gọi \[O\] là giao điểm của hai đường chéo \[AC\] và \[BD.\] Tâm và bán kính của đường tròn đó là (Toán học - Lớp 9)
- Cho đường tròn \[\left( O \right)\] đường kính \[AB\] và dây \[CD\] không đi qua tâm. Khẳng định nào sau đây là đúng? (Toán học - Lớp 9)
- Cho đường tròn \[\left( {O;R} \right).\] Từ một điểm \[M\] nằm ngoài đường tròn kẻ các tiếp tuyến \[ME,MF\] đến đường tròn (với \[E,F\] là các tiếp điểm). Đoạn \[OM\] cắt đường tròn \[\left( O \right)\] tại \[I.\] Kẻ đường kính \[ED\] của đường tròn ... (Toán học - Lớp 9)
- Một họa tiết trang trí có dạng hình tròn bán kính \[5{\rm{\;dm}}\] được chia thành nhiều hình quạt tròn (hình vẽ), mỗi hình quạt tròn có góc ở tâm là \[7,5^\circ .\] Diện tích tất cả các hình quạt tròn được tô màu ở hình vẽ trên là bao nhiêu ... (Toán học - Lớp 9)
- Hình vẽ dưới đây mô tả vị trí tương đối giữa mỗi cặp đường tròn trong hình chụp bộ cồng chiêng Tây Nguyên:Hai đường tròn của cặp cồng chiêng ở hình nào tiếp xúc trong với nhau? (Toán học - Lớp 9)