Read the passage and choose the best option to answer each of the following questions. An inequality issue within the British education system is the difference in levels of men and women who are employed as teaching and support staff. Just 15% of primary school teachers are male, meaning that many children are lacking a positive male role model within their educational framework. Some schools do not have any male staff members at all. This can be problematic for children with learning ...
Nguyễn Thị Thương | Chat Online | |
06/09 13:13:28 (Tiếng Anh - Lớp 10) |
Read the passage and choose the best option to answer each of the following questions.
An inequality issue within the British education system is the difference in levels of men and women who are employed as teaching and support staff. Just 15% of primary school teachers are male, meaning that many children are lacking a positive male role model within their educational framework. Some schools do not have any male staff members at all. This can be problematic for children with learning difficulties that mean that they respond better with men.
Around 38% of teachers in state secondary school are male, but there is still a gender divide based on the subjects taught by men. Male teachers are more likely to specialize in STEM and PE, whereas women are more likely to teach humanities and languages. A lack of educational role models in STEM and PE can put some girls off taking these subjects. The effect is particularly visible amongst teenage girls who feel that male PE teachers cannot understand their needs properly.
Research also suggests that male teachers are more likely to be employed in high ranking roles within a school, such as Head of Department or Head Teacher. Studies have shown that many women in education see their role as vocational and prefer teaching to administrative or managerial roles, even though the pay grade is lower. One of the major challenges for the education system is making Head Teacher roles more appealing to female applicants. Many schools say that they would like to hire more male teachers; however, fewer men apply for each advertised role in teaching.
1. Why are many children lacking a positive male role model within their educational framework?
Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. Because the British education system is unequal. 0 % | 0 phiếu |
B. Because the knowledge levels of male teachers are low. 0 % | 0 phiếu |
C. Because male teachers work as support staff. 0 % | 0 phiếu |
D. Because fewer teachers are male. 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
- Choose the word with a different stress pattern. (Tiếng Anh - Lớp 10)
Trắc nghiệm mới nhất
- Nói về nghệ thuật tuồng của Việt Nam, nhận định nào sau đây là không đúng ? (Tổng hợp - Đại học)
- Nói về nghệ thuật chèo truyền thống của Việt Nam, nhận định nào sau đây là không đúng ? (Tổng hợp - Đại học)
- Trong các loại hình nghệ thuật sân khấu truyền thống của Việt Nam, loại hình nào chịu ảnh hưởng của văn hóa Trung Hoa nhiều nhất? (Tổng hợp - Đại học)
- Trong các loại hình nghệ thuật sân khấu truyền thống của Việt Nam, loại hình nào chịu ảnh hưởng của văn hóa phương Tây sớm nhất? (Tổng hợp - Đại học)
- Cấu trúc “iếc hóa” trong ngữ pháp tiếng Việt ( sách siếc, bàn biếc, yêu iếc, chồng chiếc…) phản ánh đặc điểm gì của nghệ thuật ngôn từ Việt Nam? (Tổng hợp - Đại học)
- Trong tiếng Việt, lớp từ xanh lơ, xanh ngắt, đỏ rực, đỏ au, vàng chóe, vàng mơ, trắng tinh, trắng phau… góp phần phản ánh đặc điểm gì của nghệ thuật ngôn từ Việt Nam? (Tổng hợp - Đại học)
- Câu đối là một sản phẩm văn chương đặc biệt phản ánh đặc điểm nào của nghệ thuật ngôn từ Việt Nam? (Tổng hợp - Đại học)
- Câu ca dao “Yêu nhau yêu cả đường đi, ghét nhau ghét cả tông ti họ hàng” phản ánh đặc điểm gì trong văn hóa giao tiếp của người Việt? (Tổng hợp - Đại học)
- Thói quen nói chuyện “vòng vo tam quốc”, luôn đắn đo cân nhắc kỹ càng khi nói phản ánh đặc điểm gì trong văn hóa giao tiếp của người Việt ? (Tổng hợp - Đại học)
- Người Việt Nam đặc biệt coi trọng giao tiếp và rất thích giao tiếp. Đặc điểm này thể hiện trong thói quen: (Tổng hợp - Đại học)