Read the following passage and choose the best option for each numbered blank. A career used to be understood as a single (1) that people did to earn a living. However, in the changing world of work, nowadays people have to keep learning and be responsible for building their future. Therefore, a career is now considered more than a job. Rather, it is an (2) process of learning and development of skills and (3) . Choosing a career (4) is ...
Nguyễn Thị Sen | Chat Online | |
06/09 23:34:49 (Tiếng Anh - Lớp 9) |
Read the following passage and choose the best option for each numbered blank.
A career used to be understood as a single (1) that people did to earn a living. However, in the changing world of work, nowadays people have to keep learning and be responsible for building their future. Therefore, a career is now considered more than a job. Rather, it is an (2) process of learning and development of skills and (3) .
Choosing a career (4) is hard - you have to consider many things. Firstly, you Should consider what you like, what is most important to you, what you are good at and who is there to help you. For example, you may care (5) about earning as much money aspossible or you may want to experience job (6) , or make a difference to society. Then, you should (7) account education and learning styles. You may want to follow an academic route of high school, then college or university. (8) , you may opt for vocational training where you learn skills which can be applied directly to a job. Thirdly, you should do your own research to explore possible career paths. For instance, career paths in education include teaching, (9) development, research or administration. Finally, speak to people. Your parents, your teachers, and even your (10) can give you good advice.
Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. task 0 % | 0 phiếu |
B. emission 0 % | 0 phiếu |
C. occupation 0 % | 0 phiếu |
D. job 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- The kind of career can reflect . (Tiếng Anh - Lớp 9)
- The kind of career can determine . (Tiếng Anh - Lớp 9)
- You can develop an understanding of your values by . (Tiếng Anh - Lớp 9)
- People should understand their values prior . (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Each pence has mans values, which vary . (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Most people are happiest m jobs that . (Tiếng Anh - Lớp 9)
- The money you know about yourself and career opportunities . (Tiếng Anh - Lớp 9)
- To make wise career decisions and plans you need . (Tiếng Anh - Lớp 9)
- The kind of career you have can . (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Read the following text and choose the best answer A, B, C or D. There are as many kinds of careers as there are people. They vary greatly in the type of workinvolved and in the ways they influence a person’s life. The kind of career you have ... (Tiếng Anh - Lớp 9)
Trắc nghiệm mới nhất
- Cho hai đường tròn \[\left( {O;4{\rm{\;cm}}} \right)\] và \[\left( {O';3{\rm{\;cm}}} \right)\] biết \[OO' = 5{\rm{\;cm}}.\] Hai đường tròn trên cắt nhau tại \[A\] và \[B.\] Độ dài \[AB\] là (Toán học - Lớp 9)
- Trong một trò chơi, hai bạn Thủy và Tiến cùng chạy trên một đường tròn tâm \[O\] có bán kính \[20{\rm{\;m}}\] (hình vẽ).Độ dài dây \[AB\] nối vị trí của hai bạn đó không thể bằng bao nhiêu mét? (Toán học - Lớp 9)
- Cho đường tròn \[\left( {O;R} \right)\] có hai dây \[AB,CD\] vuông góc với nhau tại \[M.\] Giả sử \[AB = 16{\rm{\;cm}},CD = 12{\rm{\;cm}},MC = 2{\rm{\;cm}}.\] Kẻ \[OH \bot AB\] tại \[H,\] \[OK \bot CD\] tại \[K.\] Khi đó diện tích tứ giác \[OHMK\] ... (Toán học - Lớp 9)
- Cho đường tròn \(\left( {I;R} \right)\) có đường kính \[12{\rm{\;dm}}\] và đường tròn \(\left( {J;R'} \right)\) có đường kính \[18{\rm{\;dm}}.\] Nếu \(IJ = 15{\rm{\;dm}}\) thì hai đường tròn \[\left( I \right),\,\,\left( J \right)\] có vị trí tương ... (Toán học - Lớp 9)
- Cho hai đường tròn \[\left( {O;5{\rm{\;cm}}} \right)\] và \(\left( {I;R} \right)\). Biết \(OI = 7{\rm{\;cm}},\) giá trị của \(R\) để hai đường tròn ở ngoài nhau là (Toán học - Lớp 9)
- Cho hai đường tròn \[\left( {O;5{\rm{\;cm}}} \right)\] và \(\left( {I;R} \right)\) với \(R < 5{\rm{\;cm}}.\) Biết \(OI = 3{\rm{\;cm}},\) giá trị của \(R\) để hai đường tròn tiếp xúc trong là (Toán học - Lớp 9)
- Cho hai đường tròn \(\left( {O;1{\rm{\;cm}}} \right)\) và \(\left( {I;3{\rm{\;cm}}} \right)\) cắt nhau, đoạn thẳng \(OI\) có độ dài là (Toán học - Lớp 9)
- Cho hai đường tròn \(\left( O \right)\) đường kính \(7{\rm{\;cm}}\) và \(\left( {I;\,4{\rm{\;cm}}} \right).\) Biết \(OI = 1{\rm{\;cm,}}\) vị trí tương đối của hai đường tròn \(\left( O \right)\) và \(\left( I \right)\) là (Toán học - Lớp 9)
- Cho đường tròn \[\left( O \right)\] có bán kính \[R = 5{\rm{\;cm}}.\] Khoảng cách từ tâm đến dây \[AB\] là \[3{\rm{\;cm}}.\] Độ dài dây \[AB\] bằng (Toán học - Lớp 9)
- Cho hình chữ nhật \[ABCD\] có \[AC = 16{\rm{\;cm}}.\] Biết rằng bốn điểm \[A,B,C,D\] cùng thuộc một đường tròn. Gọi \[O\] là giao điểm của hai đường chéo \[AC\] và \[BD.\] Tâm và bán kính của đường tròn đó là (Toán học - Lớp 9)