There is a great concern in Europe and North America about declining standards of literacy in schools. The development of literacy has far-reaching effects on general intellectual development and thus anything which impedes the development of literacy is a serious matter for us all. So the hunt is on for the cause of the decline in literacy. When teachers use picture books, they are simply continuing a long-established tradition that is accepted without question. And for the past two decades, ...
Phạm Minh Trí | Chat Online | |
07/09 17:55:19 (Tiếng Anh - Lớp 12) |
There is a great concern in Europe and North America about declining standards of literacy in schools. The development of literacy has far-reaching effects on general intellectual development and thus anything which impedes the development of literacy is a serious matter for us all. So the hunt is on for the cause of the decline in literacy.
When teachers use picture books, they are simply continuing a long-established tradition that is accepted without question. And for the past two decades, illustrations in reading primers have become increasingly detailed and obtrusive, while language has become impoverished-sometimes to the point of extinction.
Amazingly, there is virtually no empirical evidence to support the use of illustrations in teaching reading. On the contrary, a great deal of empirical evidence shows that pictures interfere in a damaging way with all aspects of learning to read. The artwork is often marvellous, but the pictures make the language redundant, and the children have no need to imagine anything when they read such books. Looking at a picture actively prevents children younger than nine from creating a mental image, and can make it difficult for older children. In order to learn how to comprehend, they need to practise making their own meaning in response to text. They need to have their innate powers of imagination trained. As they grow older, many children turn aside from books without pictures, and it is a situation made more serious as our culture becomes more visual. It is hard to wean children off picture books when pictures have played a major part throughout their formative reading experiences, and when there is competition for their attention from so many other sources of entertainment.
Pictures are also used to help motivate children to read because they are beautiful and eye-catching. But motivation to read should be provided by listening to stories well read, where children imagine in response to the story. Then, as they start to read, they have this experience to help them understand the language. If we present pictures to save children the trouble of developing these creative skills, then we are making a great mistake.
Dịch bài đọc:
Có một mối quan tâm lớn ở Châu Âu và Bắc Mỹ về việc giảm tiêu chuẩn đọc viết trong trường học. Khả năng đọc viết có tác động sâu rộng đến sự phát triển trí tuệ nói chung và do đó, bất cứ điều gì cản trở sự phát triển của khả năng đọc viết đều là một vấn đề nghiêm trọng đối với tất cả chúng ta. Vì vậy, cuộc săn lùng nguyên nhân của sự suy giảm khả năng đọc viết đang diễn ra.
Khi giáo viên sử dụng sách tranh, họ chỉ đơn giản là tiếp tục một truyền thống lâu đời được chấp nhận mà không thắc mắc gì. Và trong hai thập kỷ qua, hình ảnh minh họa trong các cuốn sách vỡ lòng ngày càng trở nên chi tiết và khó hiểu, trong khi ngôn ngữ trở nên rất ít- đôi khi còn chẳng có
Đáng ngạc nhiên là hầu như không có bằng chứng thực nghiệm nào hỗ trợ việc sử dụng hình ảnh minh họa trong việc dạy đọc. Ngược lại, rất nhiều bằng chứng thực nghiệm cho thấy rằng hình ảnh can thiệp một cách có hại vào tất cả các khía cạnh của việc học đọc. Các tác phẩm nghệ thuật thường tuyệt vời, nhưng những bức tranh làm cho ngôn ngữ trở nên dư thừa và trẻ em không cần phải tưởng tượng bất cứ điều gì khi đọc những cuốn sách như vậy. Việc chủ động nhìn vào một bức tranh ngăn trẻ dưới chín tuổi tạo ra một hình ảnh trong đầu và có thể gây khó khăn cho trẻ lớn hơn. Để học cách lĩnh hội, các em cần luyện tập cách diễn đạt ý của mình để đáp lại. Chúng cần phải rèn luyện khả năng tưởng tượng bẩm sinh. Khi lớn hơn, nhiều trẻ em không thích những cuốn sách không có hình ảnh, và tình hình càng trở nên nghiêm trọng hơn khi nền văn hóa của chúng ta trở nên trực quan hơn. Thật khó cho trẻ em khi không có sách tranh khi tranh ảnh đã đóng một vai trò quan trọng trong suốt quá trình hình thành trải nghiệm đọc của chúng và khi có sự cạnh tranh để thu hút sự chú ý của chúng từ rất nhiều nguồn giải trí khác.
Hình ảnh cũng được sử dụng để khuyến khích trẻ em đọc vì chúng đẹp và bắt mắt. Nhưng động lực để đọc nên được cung cấp bằng cách lắng nghe những câu chuyện hay được đọc, trẻ em tưởng tượng để đáp lại câu chuyện. Sau đó, khi chúng bắt đầu đọc, chúng sẽ có kinh nghiệm để hiểu ngôn ngữ. Nếu chúng ta trình bày những bức tranh để giúp trẻ em không gặp khó khăn trong việc phát triển những kỹ năng sáng tạo này, thì chúng ta đang mắc một sai lầm lớn.
Which of the following is TRUE, according to the passage?
Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. There have been improvements in literacy standards in European academic institutions. 0 % | 0 phiếu |
B. It is only recently that pictures books have been used in teaching reading to children. 0 % | 0 phiếu |
C. Because pictures are visually attractive, they are utilized as a way to encourage children to read. 0 % | 0 phiếu |
D. Pictures in books have been conclusively proved to do wonders for teaching reading. 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- There is a great concern in Europe and North America about declining standards of literacy in schools. The development of literacy has far-reaching effects on general intellectual development and thus anything which impedes the development of ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- There is a great concern in Europe and North America about declining standards of literacy in schools. The development of literacy has far-reaching effects on general intellectual development and thus anything which impedes the development of ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- There is a great concern in Europe and North America about declining standards of literacy in schools. The development of literacy has far-reaching effects on general intellectual development and thus anything which impedes the development of ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- There is a great concern in Europe and North America about declining standards of literacy in schools. The development of literacy has far-reaching effects on general intellectual development and thus anything which impedes the development of ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- There is a great concern in Europe and North America about declining standards of literacy in schools. The development of literacy has far-reaching effects on general intellectual development and thus anything which impedes the development of ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the underlined part that needs correction in each of the following questions. In the current economic situation, it is fairly predictive that unemployment will continue to rise. (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the underlined part that needs correction in each of the following questions. No payments are made because of a computer error last week. (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the underlined part that needs correction in each of the following questions. One shouldn't tell his secrets to gossips if you wish them to remain secret. (Tiếng Anh - Lớp 12)
- New research has indicated that students who sacrifice sleep in order to cram for exams may be doing more harm than good. The study, which explores the link between sleep and memory, was recently published by scientists at Harvard Medical School. ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- New research has indicated that students who sacrifice sleep in order to cram for exams may be doing more harm than good. The study, which explores the link between sleep and memory, was recently published by scientists at Harvard Medical School. ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
Trắc nghiệm mới nhất
- Trong các phát biểu sau đây phát biểu nào không là mệnh đề. (Tin học)
- Số xâu khác nhau có thể tạo được từ các chữ cái của từ ORONO là: (Tin học)
- Cho quan hệ R = {(a,b) | a|b}trên tập số nguyên dương. Hỏi R KHÔNG có tính chất nào? (Tin học)
- Câu nào sau đây KHÔNG là một mệnh đề? (Tin học)
- Phương trình x + y + z = 15 có số nghiệm nguyên không âm là: (Tin học)
- Cho đồ thị G có 5 đỉnh có bậc lần lượt là 2, 2, 3, 4, 5. Bậc của đồ thị G là: (Tin học)
- Một cây có ít nhất mấy đỉnh treo? (Tin học)
- Cho đồ thị G có 9 đỉnh có bậc lần lượt là 1, 2, 2, 3, 3, 4, 4, 4, 5. Số cạnh của đồ thị G là: (Tin học)
- Cho đồ thị G có bậc là 10. Số cạnh của đồ thị G là: (Tin học)
- Chọn phát biểu nào sau đây là chính xác nhất: (Tin học)