Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions Before the mid-nineteenth century, people in the United States ate most foods only in season. Drying, smoking and salting could preserve meat for a short time, but the availability of fresh meat, like that of fresh milk, was very limited; there was no way to prevent spoilage. But in 1810, a French inventor named Nicolas Appert developed the ...
Nguyễn Thị Thảo Vân | Chat Online | |
04/09 22:13:24 (Tiếng Anh) |
62 lượt xem
Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions Before the mid-nineteenth century, people in the United States ate most foods only in season. Drying, smoking and salting could preserve meat for a short time, but the availability of fresh meat, like that of fresh milk, was very limited; there was no way to prevent spoilage. But in 1810, a French inventor named Nicolas Appert developed the cooking-and-sealing process of canning. And in the 1850’s an American named Gail Borden developed a means of condensing and preserving milk. Canned goods and condensed milk became more common during the 1860’s, but supplies remained low because cans had to be made by hand. By 1880, however, inventors had fashioned stamping and soldering machines that massproduced cans from tinplate. Suddenly all kinds of food could be preserved and bought at all times of the year. Other trends and inventions had also helped make it possible for Americans to vary their daily diets. Growing urban population created demand that encouraged fruit and vegetable farmers to raise more produce. Railroad refrigerator cars enabled growers and meat packers to ship perishables great distances and to preserve them for longer periods. Thus, by the 1890’s, northern city dwellers could enjoy southern and western strawberries, grapes, and tomatoes, previously available for a month at most, for up to six months of the year. In addition, increased use of iceboxes enabled families to store perishables. As easy means of producing ice commercially had been invented in the 1870’s, and by 1900 the nation had more than two thousand commercial ice plants, most of which made home deliveries. The icebox became afixture in most homes and remained so until the mechanized refrigerator replaced it in the 1920’s and 1930’s. Almost everyone now had a more diversified diet. Some people continued to eat mainly foods that were heavily in starches or carbohydrates, and not everyone could afford meat. Nevertheless, many families could take advantage of previously unavailable fruits, vegetables, and dairy products to achieve more varied fare. What does the passage mainly discuss?
Vui lòng chờ trong giây lát!
Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
Số lượng đã trả lời:
A. Causes of food spoilage. 0 % | 0 phiếu |
B. Commercial production of ice. 0 % | 0 phiếu |
C. Population movements in the nineteenth century. 0 % | 0 phiếu |
D. Inventions that led to changes in the American diet. 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Bình luận (0)
Chưa có bình luận nào, bạn có thể gửi ý kiến bình luận tại đây:
Trắc nghiệm liên quan
- According to the text, all of the following sentences are true EXCEPT _____. (Tiếng Anh)
- The word “they” in paragraph 3 refers to ___________. (Tiếng Anh)
- According to the text, the most important quality of a teacher is _______. (Tiếng Anh)
- According to the text, teaching requires a combination of many things EXCEPT ________. (Tiếng Anh)
- The word “vital” in paragraph 2 is closest in meaning to______ (Tiếng Anh)
- According to the text, future post graduates should start working as teachers _______ (Tiếng Anh)
- The text is mainly about________________ (Tiếng Anh)
- Which of the following can be inferred from the passage? (Tiếng Anh)
- According to the passage, which of the following statements is NOT true? (Tiếng Anh)
- The word "perish" in paragraph 3 is closest in meaning to ______. (Tiếng Anh)
Trắc nghiệm mới nhất
- PVC là polymer nhiệt dẻo, dùng để làm ống dẫn nước, vải che mưa … được trùng hợp từ monomer là (Hóa học - Lớp 12)
- Monomer tạo nên mắt xích của polyethylene (PE) là (Hóa học - Lớp 12)
- Cho các phát biểu sau: (a) Không nên vắt chanh vào sữa đậu nành khi uống. (b) Enzyme bị biến tính vẫn có thể thực hiện vai trò xúc tác. (c) Khi nấu canh cua xảy ra sự đông tụ protein. (d) Sự thuỷ phân protein xảy ra trong quá trình ... (Hóa học - Lớp 12)
- Thiết lập pin điện hóa ở điều kiện chuẩn gồm hai điện cực tạo bởi các cặp oxi hóa – khử Ni2+/Ni (ENi2+/Ni0=−0,257V) và Cd2+/Cd (ECd2+/Cd0=−0,403V). Sức điện động chuẩn của pin điện hoá trên là (Hóa học - Lớp 12)
- Thế điện cực chuẩn của các cặp oxi hoá - khử của kim loại M+/M và R2+/R lần lượt là +0,799 V và +0,34 V. Nhận xét nào sau đây là đúng ở điều kiện chuẩn? (Hóa học - Lớp 12)
- Một pin điện hoá có điện cực Zn nhúng trong dung dịch ZnSO4 và điện cực Cu nhúng trong dung dịch CuSO4. Sau một thời gian pin đó phóng điện thì (Hóa học - Lớp 12)
- Cho thứ tự sắp xếp một số cặp oxi hoá – khử trong dãy điện hoá: Al3+/Al, Fe2+/Fe, Sn2+/Sn, Cu2+/Cu. Kim loại nào sau đây có phản ứng với dung dịch muối tương ứng? (Hóa học - Lớp 12)
- Cho các cặp oxi hoá - khử của kim loại và thế điện cực chuẩn tương ứng: Cặp oxi hoá - khử Na+/Na Ca2+/Ca Ni2+/Ni Au3+/Au Thế điện cực chuẩn (V) -2,713 -2,84 -0,257 +1,52 Trong ... (Hóa học - Lớp 12)
- Cặp oxi hoá- khử nào sau đây có giá trị thế điện cực chuẩn lớn hơn 0? (Hóa học - Lớp 12)
- Sức điện động chuẩn của pin Galvani được tính như thế nào? (Hóa học - Lớp 12)