Mobile phones: a benefit or social nuisance? Few people under 30 will be able to imagine a time before the existence of mobile phones. Neither will they be (31) _______ of the harmful effect that many people predicted text language would have on young people’s language skills. Interestingly, linguists nowadays believe that expressing oneself clearly in texts is evidence of a good background in grammar and sentence structure. Mobile phones are credited with encouraging people to ...
Phạm Minh Trí | Chat Online | |
05/09 19:18:46 (Tiếng Anh - Lớp 9) |
Mobile phones: a benefit or social nuisance?
Few people under 30 will be able to imagine a time before the existence of mobile phones. Neither will they be (31) _______ of the harmful effect that many people predicted text language would have on young people’s language skills.
Interestingly, linguists nowadays believe that expressing oneself clearly in texts is evidence of a good background in grammar and sentence structure. Mobile phones are credited with encouraging people to communicate more. They can also provide reassurance to people (32) _______ are alone in dangerous situations. Some people use mobile phones as a kind of barrier to unwelcome social contact; texting can signal your unavailability to (33) _______ people in the same way that wearing sunglasses and headphones does.
Some issues with mobile phones are still controversial. Talking loudly on the phone while on public transport is thought to be rude and (34) _______ by many people in the UK. (35) _______, a significant minority of people still do it, despite the sighing and other obvious signs of disapproval from their fellow passengers.
Neither will they be (31) _______ of the harmful effect that many people predicted text language would have on young people’s language skills.
Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. aware 0 % | 0 phiếu |
B. anxious 0 % | 0 phiếu |
C. alert 0 % | 0 phiếu |
D. forgetful 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- Mobile phones: a benefit or social nuisance? Few people under 30 will be able to imagine a time before the existence of mobile phones. Neither will they be (31) _______ of the harmful effect that many people predicted text language would have ... (Tiếng Anh - Lớp 9)
- We often have English classes _______ Tuesday and Friday. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- There is a big _______ between reading about skiing and doing it yourself. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Janet said that she _______ a picnic with her family the next weekend. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- These are the pictures _______ were painted by some famous artists. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Peter, my class monitor, is the _______ person that I've ever met. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Nick was very _______ when he saw the spider coming out from the drawer. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Since Tom moved to Vietnam, he _______ a big fan of Pho. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- - Tim: “How far is it from your house to school, Peter?” - Peter: “_______.” (Tiếng Anh - Lớp 9)
- If people _______ old items, they will save the environment. (Tiếng Anh - Lớp 9)
Trắc nghiệm mới nhất
- Đọc thầm văn bản sau và trả lời câu hỏi: SỰ DŨNG CẢM Con đang đứng cheo leo trên hàng rào bằng kim loại, trông thật nguy hiểm. Thấy vậy mẹ cảnh báo: - Này, đừng làm vậy. Đứng ở đó không an toàn đâu! Và con miễn cưỡng vâng lời mẹ, leo thấp xuống ... (Tiếng Việt - Lớp 5)
- Đọc đoạn văn sau: QUÊ HƯƠNG NGHĨA NẶNG Từ lúc thoát li gia đình cho đến ngày về yên nghỉ trên đất mẹ, Đại tướng Võ Nguyên Giáp luôn tâm niệm: “Quảng Bình là nhà tôi, khi nào rảnh việc nước thì tôi về nhà.”. Lần đầu tiên Đại tướng về thăm nhà sau ... (Tiếng Việt - Lớp 4)
- Cho hai đường tròn \[\left( {O;5{\rm{\;cm}}} \right)\] và \(\left( {I;R} \right)\) với \(R < 5{\rm{\;cm}}.\) Biết \(OI = 3{\rm{\;cm}},\) giá trị của \(R\) để hai đường tròn tiếp xúc trong là (Toán học - Lớp 9)
- Cho hai đường tròn \(\left( {O;1{\rm{\;cm}}} \right)\) và \(\left( {I;3{\rm{\;cm}}} \right)\) cắt nhau, đoạn thẳng \(OI\) có độ dài là (Toán học - Lớp 9)
- Cho hai đường tròn \(\left( O \right)\) đường kính \(7{\rm{\;cm}}\) và \(\left( {I;\,4{\rm{\;cm}}} \right).\) Biết \(OI = 1{\rm{\;cm,}}\) vị trí tương đối của hai đường tròn \(\left( O \right)\) và \(\left( I \right)\) là (Toán học - Lớp 9)
- II. Thông hiểu Cho hình chữ nhật \[ABCD\] có \[AC = 16{\rm{\;cm}}.\] Biết rằng bốn điểm \[A,B,C,D\] cùng thuộc một đường tròn. Gọi \[O\] là giao điểm của hai đường chéo \[AC\] và \[BD.\] Tâm và bán kính của đường tròn đó là (Toán học - Lớp 9)
- Cho đường tròn \[\left( O \right)\] đường kính \[AB\] và dây \[CD\] không đi qua tâm. Khẳng định nào sau đây là đúng? (Toán học - Lớp 9)
- Cho đường tròn \[\left( {O;R} \right).\] Từ một điểm \[M\] nằm ngoài đường tròn kẻ các tiếp tuyến \[ME,MF\] đến đường tròn (với \[E,F\] là các tiếp điểm). Đoạn \[OM\] cắt đường tròn \[\left( O \right)\] tại \[I.\] Kẻ đường kính \[ED\] của đường tròn ... (Toán học - Lớp 9)
- Một họa tiết trang trí có dạng hình tròn bán kính \[5{\rm{\;dm}}\] được chia thành nhiều hình quạt tròn (hình vẽ), mỗi hình quạt tròn có góc ở tâm là \[7,5^\circ .\] Diện tích tất cả các hình quạt tròn được tô màu ở hình vẽ trên là bao nhiêu ... (Toán học - Lớp 9)
- Hình vẽ dưới đây mô tả vị trí tương đối giữa mỗi cặp đường tròn trong hình chụp bộ cồng chiêng Tây Nguyên:Hai đường tròn của cặp cồng chiêng ở hình nào tiếp xúc trong với nhau? (Toán học - Lớp 9)