Read the passage then choose the best answer: Music influences people in different ways or the same person differently at different times. Music may seem to influence people differently. That is because people can react differently to the music. We are able to apply a choosing process to the music we hear. If someone hates jazz, then a jazz piece with a positive effect will probably not make him feel good. A happy song might appear to make an angry person angrier, yet it is not the music itself ...
Nguyễn Thu Hiền | Chat Online | |
06/09 15:30:40 (Tiếng Anh - Lớp 9) |
Read the passage then choose the best answer:
Music influences people in different ways or the same person differently at different times. Music may seem to influence people differently. That is because people can react differently to the music. We are able to apply a choosing process to the music we hear. If someone hates jazz, then a jazz piece with a positive effect will probably not make him feel good. A happy song might appear to make an angry person angrier, yet it is not the music itself that is creating the anger; rather it is the positive effect of the music. The angry person does not want to accept the song's happy feeling: it points out his already existing anger, and makes that anger come to the surface. When a piece of music is played and we are listening to it, our body, mind, and feelings are being affected. The musicians of ancient cultures such as China, India, Turkey and Greece understood the effects of music. In fact, Pathagoras, in ancient Greece, introduced a whole science that concerned them. Because the musicians of these ancient cultures understood these effects, they created music that was positive, uplifting, and beneficial. Once the effects of music are better understood, the next step is to gain a better understanding of the music around us, and what effect it is actually having.
The text is about_____. Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. The science of music 0 % | 0 phiếu |
B. Understanding music 0 % | 0 phiếu |
C. The effects of music on human feelings 0 % | 0 phiếu |
D. Music and an angry person 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- Read the passage then choose the best answer: Music influences people in different ways or the same person differently at different times. Music may seem to influence people differently. That is because people can react differently to the music. We ... (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Read the passage then choose the best answer: Music influences people in different ways or the same person differently at different times. Music may seem to influence people differently. That is because people can react differently to the music. We ... (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Yoko feels .................. again after her illness but she still cannot work ............. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- .....................this medicine, and you‘ll be well again (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Listen to what I am saying, ............................? (Tiếng Anh - Lớp 9)
- The little girl .............when she fell (Tiếng Anh - Lớp 9)
- I wish I ........ more about the logistics of the expedition (Tiếng Anh - Lớp 9)
- I wish you.............stop interrupting me whenever I speak (Tiếng Anh - Lớp 9)
- You may borrow as many books as you like provided you show them to .............. is at the desk (Tiếng Anh - Lớp 9)
- I .............. do that if I were you. (Tiếng Anh - Lớp 9)
Trắc nghiệm mới nhất
- Trường THCS T đã tổ chức hoạt động cộng đồng nào sau đây? Thông tin. Hằng năm, trường Trung học cơ sở T thường tổ chức cho học sinh đến thăm và tặng quà các gia đình thương binh, liệt sĩ ở địa phương. (Giáo dục Công dân - Lớp 9)
- Thông điệp “Sống tốt với môi trường là sống tốt cho chính mình” phản ánh về hoạt động cộng đồng nào sau đây? (Giáo dục Công dân - Lớp 9)
- Hoạt động nào sau đây là hoạt động cộng đồng? (Giáo dục Công dân - Lớp 9)
- Hành động của bạn H trong tình huống sau cho thấy điều gì? Tình huống. Hai bạn T và H đã từng thân với nhau. Một lần, T đã vô tình gây ra lỗi với bạn thân của mình. Hối hận vì lỗi lầm đã gây ra, T đã sửa chữa và nhiều lần xin lỗi H nhưng H không chấp ... (Giáo dục Công dân - Lớp 9)
- Để trở thành người khoan dung, mỗi người cần phải (Giáo dục Công dân - Lớp 9)
- Câu tục ngữ “đánh kẻ chạy đi, không ai đánh người chạy lại” phản ánh về đức tính tốt đẹp nào của con người? (Giáo dục Công dân - Lớp 9)
- Một số bạn học sinh lớp 9 đã xác định rằng: Do lực học hạn chế, gia đình khó khăn, sau khi học xong lớp 9 các bạn sẽ học nghề, tìm kiếm việc làm nuôi bản thân, giúp đỡ gia đình. Theo em, em đồng tình hay không đồng tình với ý kiến trên? Vì sao? (Giáo dục Công dân - Lớp 9)
- Sống có lí tưởng có ý nghĩa gì đối với đất nước? (Giáo dục Công dân - Lớp 9)
- Người có lí tưởng sống cao đẹp mong muốn cống hiến: (Giáo dục Công dân - Lớp 9)
- Nhận định nào dưới đây không đúng khi bàn về vấn đề sống có lí tưởng? (Giáo dục Công dân - Lớp 9)