Read the following passage and choose the word or phrase that best fits each of the numbered blanks What is meant by the term economic resources? In general, these are all the natural, man-made, and human resources that go into the (31) _________of goods and services. Economic resources can be broken down into (32) _________ general categories: property resource – land and capital, and human resources – labor and entrepreneurial skills. What do economists mean (33) __________land? Much more than ...
Trần Đan Phương | Chat Online | |
06/09 21:16:58 (Tiếng Anh - Lớp 9) |
Read the following passage and choose the word or phrase that best fits each of the numbered blanks
What is meant by the term economic resources? In general, these are all the natural, man-made, and human resources that go into the (31) _________of goods and services. Economic resources can be broken down into (32) _________ general categories: property resource – land and capital, and human resources – labor and entrepreneurial skills. What do economists mean (33) __________land? Much more than the non-economist, land refers to all the natural resources (34) ________ are usable in the production process: arable land, forests, mineral and oil deposits, and (35)__________ on. What about capital? Capital goods are all the man-made aids to producing, storing, transporting, and distributing goods and (36) __________. Capital goods differ from consumer goods in that (37) __________ satisfy wants directly, while the former do so indirectly by facilitating the production of consumer goods. It should be noted that capital as defined here does not (38) ___________ to money. Money, as such, produces nothing. The term labor refers to the physical and mental talents of humans used to produce goods and services (with the exception of a certain set of human talents, entrepreneurial skills, which will be considered separately because of their special significance). Thus the services of a factory worker or an office worker, a ballet (39) ___________ or an astronaut all fall (40) __________ the general heading of labor.
In general, these are all the natural, man-made, and human resources that go into the (31) _________of goods and services.
Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. doing 0 % | 0 phiếu |
B. plant 0 % | 0 phiếu |
C. using 0 % | 0 phiếu |
D. production 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- “Have you __________ this contract yet?” - “Not yet. I’ll try to read it this weekend. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- -“I’m going out now.” - “__________ you happen to pass a chemist’s, would you get me some aspirins?” (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Simple sails were made from canvas __________ over a frame. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- I know you didn’t see me yesterday because I was in Hanoi. You __________ me. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- “Excuse me. I’m your new neighbor. I just moved in.” “__________.” (Tiếng Anh - Lớp 9)
- “Jane is really conscientious, isn’t she?” “Absolutely. ___________, she is very efficient” (Tiếng Anh - Lớp 9)
- She brought three children up __________. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Some __________ back workers were working hard in the sunshine. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Students can __________ a lot of information just by attending class and taking good notes of the lectures. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- He left the country __________ arrest if he returned. (Tiếng Anh - Lớp 9)
Trắc nghiệm mới nhất
- Đọc thầm văn bản sau và trả lời câu hỏi: SỰ DŨNG CẢM Con đang đứng cheo leo trên hàng rào bằng kim loại, trông thật nguy hiểm. Thấy vậy mẹ cảnh báo: - Này, đừng làm vậy. Đứng ở đó không an toàn đâu! Và con miễn cưỡng vâng lời mẹ, leo thấp xuống ... (Tiếng Việt - Lớp 5)
- Đọc đoạn văn sau: QUÊ HƯƠNG NGHĨA NẶNG Từ lúc thoát li gia đình cho đến ngày về yên nghỉ trên đất mẹ, Đại tướng Võ Nguyên Giáp luôn tâm niệm: “Quảng Bình là nhà tôi, khi nào rảnh việc nước thì tôi về nhà.”. Lần đầu tiên Đại tướng về thăm nhà sau ... (Tiếng Việt - Lớp 4)
- Cho hai đường tròn \[\left( {O;5{\rm{\;cm}}} \right)\] và \(\left( {I;R} \right)\) với \(R < 5{\rm{\;cm}}.\) Biết \(OI = 3{\rm{\;cm}},\) giá trị của \(R\) để hai đường tròn tiếp xúc trong là (Toán học - Lớp 9)
- Cho hai đường tròn \(\left( {O;1{\rm{\;cm}}} \right)\) và \(\left( {I;3{\rm{\;cm}}} \right)\) cắt nhau, đoạn thẳng \(OI\) có độ dài là (Toán học - Lớp 9)
- Cho hai đường tròn \(\left( O \right)\) đường kính \(7{\rm{\;cm}}\) và \(\left( {I;\,4{\rm{\;cm}}} \right).\) Biết \(OI = 1{\rm{\;cm,}}\) vị trí tương đối của hai đường tròn \(\left( O \right)\) và \(\left( I \right)\) là (Toán học - Lớp 9)
- II. Thông hiểu Cho hình chữ nhật \[ABCD\] có \[AC = 16{\rm{\;cm}}.\] Biết rằng bốn điểm \[A,B,C,D\] cùng thuộc một đường tròn. Gọi \[O\] là giao điểm của hai đường chéo \[AC\] và \[BD.\] Tâm và bán kính của đường tròn đó là (Toán học - Lớp 9)
- Cho đường tròn \[\left( O \right)\] đường kính \[AB\] và dây \[CD\] không đi qua tâm. Khẳng định nào sau đây là đúng? (Toán học - Lớp 9)
- Cho đường tròn \[\left( {O;R} \right).\] Từ một điểm \[M\] nằm ngoài đường tròn kẻ các tiếp tuyến \[ME,MF\] đến đường tròn (với \[E,F\] là các tiếp điểm). Đoạn \[OM\] cắt đường tròn \[\left( O \right)\] tại \[I.\] Kẻ đường kính \[ED\] của đường tròn ... (Toán học - Lớp 9)
- Một họa tiết trang trí có dạng hình tròn bán kính \[5{\rm{\;dm}}\] được chia thành nhiều hình quạt tròn (hình vẽ), mỗi hình quạt tròn có góc ở tâm là \[7,5^\circ .\] Diện tích tất cả các hình quạt tròn được tô màu ở hình vẽ trên là bao nhiêu ... (Toán học - Lớp 9)
- Hình vẽ dưới đây mô tả vị trí tương đối giữa mỗi cặp đường tròn trong hình chụp bộ cồng chiêng Tây Nguyên:Hai đường tròn của cặp cồng chiêng ở hình nào tiếp xúc trong với nhau? (Toán học - Lớp 9)