Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. When naming a child, some parents seem to choose a name based simply on their personal preference. In other families, grandparents or professional name-makers come up with a child’s name. In some cases, the time of a child’s birth influences how the child’s name is determined. In many European cultures, names are typically chosen by parents. Parents’ choice ...
Đặng Bảo Trâm | Chat Online | |
07/09 13:12:23 (Tiếng Anh - Lớp 12) |
Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.
When naming a child, some parents seem to choose a name based simply on their personal preference. In other families, grandparents or professional name-makers come up with a child’s name. In some cases, the time of a child’s birth influences how the child’s name is determined.
In many European cultures, names are typically chosen by parents. Parents’ choice for their child’s name may be based on names of their relatives or ancestors. For example, in Italy, children are traditionally named after their grandparents. The parents generally use the father’s parents’ names first. If they have more children, then they will use the mother’s parents’ names. Similarly, some people in Eastern Europe name their children after relatives who have died. This tradition is seen as a means to protect the child from the Angel of Death.
Traditionally in some Asian countries, a child’s grandfather or a fortune-teller chooses the child’s name. In contrast to the tradition of naming children after relatives, the child’s name is chosen to influence the child’s character. For example, names may be based on a connection to certain elements such as fire, water, earth, wood, or metal. Or the name might include a written character meaning beauty, strength, or kindness.
In certain African cultures, when a child is born plays a large part in determining the child’s name. In Ghana’s Akan culture, the day a child is born determines the child’s name. But each day has different names for boys and girls. For instance, a boy born on Friday is named Kofi, whereas a girl born on the same day is named Afua. Both Kofi and Afua mean “wanderer” or “explorer.” Children with these names are seen as travelers.
No matter where the name comes from, a child’s name is the first gift in life. Whether the name is chosen according to preference or dictated by tradition, it reflects something about a child’s culture. For that reason, all names should be treasured and respected.
(Trích mã đề 404- Đề thi THPTQG 2017)
Khi đặt tên cho con, một số bố mẹ có vẻ sẽ chọn tên dựa trên sở thích cá nhân của họ. Ở những gia đình khác, ông bà hoặc những người đặt tên chuyên nghiệp sẽ nghĩ ra tên của đứa trẻ. Trong một số trường hợp, thời gian đứa trẻ được sinh ra ảnh hưởng đến cách quyết định tên của nó.Ở nhiều nền văn hóa châu Âu, những cái tên thì điển hình được chọn bởi bố mẹ. Sự lựa chọn tên cho con của bố mẹ có thể dựa trên tên của họ hàng hoặc tổ tiên. Ví dụ, ở Italia, theo truyền thống thì trẻ em được đặt tên theo tên của ông bà. Bố mẹ thường sử dụng tên bố của bố mẹ trước. Nếu họ có nhiều con hơn, họ sẽ sử dụng tên mẹ của bố mẹ. Tương tự, một số người ở Đông Âu đặt tên con của họ bằng tên của những người họ hàng đã khuất. Truyền thống này được coi là cách để bảo vệ trẻ khỏi Thần Chết.Theo truyền thống ở một số nước châu Á, ông của một đứa trẻ hoặc thầy bói sẽ đặt tên cho nó. Trái với truyền thống đặt tên theo tên của họ hàng, tên của trẻ được chọn để ảnh hưởng đến tính cách của nó. Ví dụ, tên có thể dựa trên sự kết nối với các nguyên tố nhất định như hỏa, thủy, thổ, mộc, hoặc kim. Hoặc tên có thể bao gồm đặc điểm như sắc đẹp, sức mạnh hoặc nhân ái.Ở một số nền văn hóa châu Phi, thời điểm một đứa trẻ được sinh ra đóng vai trò quan trọng trong việc quyết định tên của nó. Trong nên văn hóa Akan của Ghana, ngày đứa trẻ được sinh ra sẽ quyết định tên của nó. Nhưng mỗi ngày có những tên khác nhau cho bé trai và bé gái. Ví dụ, một bé trai sinh vào thứ 6 thì được đặt tên là Kofi, nhưng bé gái sinh cùng ngày thì tên là Afua. Cả Kofi và Afua đều có nghĩa là “kẻ lang thang” hoặc “nhà thám hiểm”. Những đứa trẻ có những tên này thì được coi là lữ khách.Không quan trọng cái tên đến từ đâu, tên của một đứa trẻ là món quà đầu đời. Dù tên được chọn theo sở thích hay đặt theo truyền thống, nó đều phản ánh thứ gì đó về nền văn hóa của đứa trẻ đó. Vì lí do đó, tất cả những cái tên đều nên được trân quý và tôn trọng.
What is the main idea of the passage?
Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. The choice of name for a child in Asia 0 % | 0 phiếu |
B. The history of child naming around the world 0 % | 0 phiếu |
C. The practice of child naming in Europe 0 % | 0 phiếu |
D. The tradition of child naming in different cultures 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. When naming a child, some parents seem to choose a name based simply on their personal preference. In other ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. When naming a child, some parents seem to choose a name based simply on their personal preference. In other ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. When naming a child, some parents seem to choose a name based simply on their personal preference. In other ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. When naming a child, some parents seem to choose a name based simply on their personal preference. In other ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Humans are bringing about another global-scale change in the atmosphere: the increase in what are called ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Humans are bringing about another global-scale change in the atmosphere: the increase in what are called ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Humans are bringing about another global-scale change in the atmosphere: the increase in what are called ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Humans are bringing about another global-scale change in the atmosphere: the increase in what are called ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Humans are bringing about another global-scale change in the atmosphere: the increase in what are called ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Humans are bringing about another global-scale change in the atmosphere: the increase in what are called ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
Trắc nghiệm mới nhất
- Đọc thầm văn bản sau và trả lời câu hỏi: KHÁT VỌNG BÌNH YÊN Chồng bà bị giặc Pháp bắt đày ra Côn Đảo. Con trai và con dâu đều hi sinh để lại cho bà một đứa cháu trai. Bà nuôi nó bằng chính phần máu thịt của mình nên càng ngày bà càng tóp đi, lưng ... (Tiếng Việt - Lớp 5)
- Phần I. Đọc - hiểu (6.0 điểm) Đọc kĩ đoạn trích sau và trả lời các câu hỏi bên dưới: Sơn Tinh, Thủy Tinh Hùng Vương thứ mười tám có một người con gái tên là Mị Nương, người đẹp như hoa, tính nết hiền dịu. Vua cha yêu thương nàng hết mực, muốn kén ... (Ngữ văn - Lớp 6)
- Phần I. Đọc - hiểu (6.0 điểm) Đọc đoạn trích sau và thực hiện các yêu cầu ở dưới: SỰ TÍCH CÂY NGÔ Năm ấy, trời hạn hán. Cây cối chết khô vì thiếu nước, bản làng xơ xác vì đói khát. Nhiều người phải bỏ bản ra đi tìm nơi ở mới. Ở nhà nọ chỉ có hai mẹ ... (Ngữ văn - Lớp 6)
- Phần I. Đọc - hiểu (6.0 điểm) Đọc đoạn trích sau và thực hiện các yêu cầu ở dưới: TÓC CỦA MẸ TÔI Mẹ tôi hong tóc buổi chiềuQuay quay bụi nước bay theo gió đồngTóc dài mẹ xõa sau lưngBao nhiêu sợi bạc chen cùng sợi đen. Tóc sâu của mẹ tôi tìmNgón tay ... (Ngữ văn - Lớp 6)
- Phần I. Đọc hiểu (5,0 điểm) Đọc ngữ liệu sau và trả lời các câu hỏi: “Tôi vốn là một tảng đá khổng lồ trên núi cao, trải qua bao năm tháng dài đằng đẵng bị mặt trời nung đốt, người tôi đầy vết nứt. Tôi vỡ vụn ra và ... (Ngữ văn - Lớp 6)
- Quan sát bức tranh dưới đây và trả lời câu hỏi: Câu hỏi: Nội dung nào dưới đây không được phản ánh thông qua bức tranh biếm họa “Tình cảnh người nông dân Pháp trước cách mạng”? (Lịch sử - Lớp 11)
- Ở Anh, vào cuối thế kỉ XV - đầu thế kỉ XVI, sự xâm nhập của phương thức sản xuất tư bản chủ nghĩa vào nông nghiệp đã dẫn đến sự ra đời của tầng lớp nào? (Lịch sử - Lớp 11)
- Điểm tương đồng giữa Cách mạng tư sản Anh, Chiến tranh giành độc lập của 13 thuộc địa ở Bắc Mỹ và Cách mạng tư sản Pháp là gì? (Lịch sử - Lớp 11)
- Ở Pháp, nền tảng của hệ tư tưởng dân chủ tư sản chính là (Lịch sử - Lớp 11)
- Nội dung nào sau đây phản ánh đúng tiền đề về kinh tế của các cuộc cách mạng tư sản thời cận đại? (Lịch sử - Lớp 11)