When he was nine years old, Felix Finkbeiner gave a class presentation on climate change. The young German spoke about deforestation and its effect on the planet. At the end of his talk, he challenged the people of his country to help by planting one million trees. Nobody thought much would come of a nine-year-old's school project. Before he was 20, however, Finkbeiner's efforts had resulted in the planting of more than 14 billion trees around the world. Finkbeiner and his classmates began the ...
Bạch Tuyết | Chat Online | |
07/09/2024 17:54:19 (Tiếng Anh - Lớp 12) |
When he was nine years old, Felix Finkbeiner gave a class presentation on climate change. The young German spoke about deforestation and its effect on the planet. At the end of his talk, he challenged the people of his country to help by planting one million trees. Nobody thought much would come of a nine-year-old's school project. Before he was 20, however, Finkbeiner's efforts had resulted in the planting of more than 14 billion trees around the world.
Finkbeiner and his classmates began the project - named "Plant-for-the-Planet" - by planting the first tree outside their school. Other schools followed the example, and news of the one-million challenge spread. As a result, Finkbeiner was asked to speak at the European Parliament. Other invitations soon followed, and when he was just 13, he spoke at a United Nations conference in New York. "We cannot trust that adults alone will save our future," he said in the speech. "We have to take our future in our hands."
Finkbeiner is now in his twenties, and "Plant-for-the-Planet" is an organization with around 70,000 members. It works to teach people about climate change and to encourage the planting of more trees. Germany's one millionth tree was planted long ago. The goal now is one trillion - 150 for every person on Earth.
Finkbeiner continues to give talks on climate change to world leaders. "I don't think we can give up on this generation of adults," he says, "and wait 20 or 30 years for our generation to come to power. We don't have that time. All we can do is push [current world leaders] in the right direction."
(Adapted from Foundations Reading Explorer, 3rd edition)
Dịch bài đọc:
Khi mới 9 tuổi, Felix Finkbeiner đã thuyết trình trước lớp về biến đổi khí hậu. Chàng trai trẻ người Đức nói về nạn phá rừng và ảnh hưởng của nó đối với hành tinh. Cuối bài phát biểu của mình, anh ấy đã thách thức người dân đất nước của mình giúp đỡ bằng cách đưa ra mục tiêu là trồng một triệu cây xanh. Không ai nghĩ nhiều về dự án trường học của một đứa trẻ chín tuổi. Tuy nhiên, trước năm 20 tuổi, những nỗ lực của Finkbeiner đã giúp trồng được hơn 14 tỷ cây trên khắp thế giới.
Finkbeiner và các bạn cùng lớp bắt đầu dự án - có tên là "Plant-for-the-Planet" - bằng cách trồng cây đầu tiên bên ngoài trường học của họ. Các trường khác đã noi gương và đưa tin tức về thử thách trồng một triệu cây. Kết quả là Finkbeiner được yêu cầu phát biểu tại Nghị viện Châu Âu. Những lời mời khác đến ngay sau đó, và khi mới 13 tuổi, anh đã phát biểu tại một hội nghị của Liên Hợp Quốc ở New York. "Chúng ta không thể tin tưởng rằng chỉ người lớn mới cứu được tương lai của chúng ta", anh ấy nói trong bài phát biểu. "Chúng ta phải nắm lấy tương lai của mình trong tay."
Finkbeiner hiện đã ngoài 20 và "Plant-for-the-Planet" là một tổ chức với khoảng 70.000 thành viên. Nó hoạt động để dạy mọi người về biến đổi khí hậu và khuyến khích trồng nhiều cây hơn. Cây thứ một triệu ở Đức đã được trồng từ lâu. Mục tiêu bây giờ là một nghìn tỷ - 150 cây cho mỗi người trên Trái đất.
Finkbeiner tiếp tục thuyết trình về biến đổi khí hậu với các nhà lãnh đạo thế giới. "Tôi không nghĩ chúng ta có thể từ bỏ thế hệ người lớn này," anh ấy nói, "và đợi 20 hoặc 30 năm nữa để thế hệ của chúng ta lên tiếp nối. Chúng ta không có thời gian cho việc đó. Tất cả những gì chúng ta có thể làm là thúc đẩy [các nhà lãnh đạo thế giới hiện tại] đi đúng hướng."
Which of the following can be the best title for the passage?
Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. The Effect of Deforestation 0 % | 0 phiếu |
B. The Future of the Young 0 % | 0 phiếu |
C. Reasons of Climate Change 0 % | 0 phiếu |
D. Planting for the Planet 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- When he was nine years old, Felix Finkbeiner gave a class presentation on climate change. The young German spoke about deforestation and its effect on the planet. At the end of his talk, he challenged the people of his country to help by planting one ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the sentence that is closest in meaning to each of the following questions Tom said: "Why do you keep staring at me, Janet?" (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the sentence that is closest in meaning to each of the following questions It is unnecessary for you to finish the report until tomorrow afternoon. (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the sentence that is closest in meaning to each of the following questions I last drove to work in 2000. (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Hi-tech maps of the mind show that computer games are damaging brain development and could lead to children’s being unable to control violent behaviour. Computer games are creating a dumbed-down generation of children far more disposed to violence ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Hi-tech maps of the mind show that computer games are damaging brain development and could lead to children’s being unable to control violent behaviour. Computer games are creating a dumbed-down generation of children far more disposed to violence ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Hi-tech maps of the mind show that computer games are damaging brain development and could lead to children’s being unable to control violent behaviour. Computer games are creating a dumbed-down generation of children far more disposed to violence ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Hi-tech maps of the mind show that computer games are damaging brain development and could lead to children’s being unable to control violent behaviour. Computer games are creating a dumbed-down generation of children far more disposed to violence ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Hi-tech maps of the mind show that computer games are damaging brain development and could lead to children’s being unable to control violent behaviour. Computer games are creating a dumbed-down generation of children far more disposed to violence ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
- Hi-tech maps of the mind show that computer games are damaging brain development and could lead to children’s being unable to control violent behaviour. Computer games are creating a dumbed-down generation of children far more disposed to violence ... (Tiếng Anh - Lớp 12)
Trắc nghiệm mới nhất
- Câu nào dưới đây không đúng với doanh nghiệp độc quyền: (Tổng hợp - Đại học)
- Đối với người tiêu dùng thì biện pháp điều tiết độc quyền nào của chính phủ mang lại lợi ích cho họ: (Tổng hợp - Đại học)
- So với giá cả và sản lượng cạnh tranh, nhà độc quyền sẽ định mức giá …… và bán ra số lượng ..... (Tổng hợp - Đại học)
- Một doanh nghiệp độc quyền thấy rằng ở mức sản lượng hiện tại, doanh thu biên bằng 5 và chi phí biến bằng 4. Quyết định nào sau đây sẽ làm tối đa hóa lợi nhuận (Tổng hợp - Đại học)
- Giả sử một công ty độc quyền có MR = 2.400 - 4Q và MC = 22, doanh thu sẽ đạt tối đa khi sản xuất sản lượng: (Tổng hợp - Đại học)
- Trong ngành độc quyền hoàn toàn, doanh thu biện (MR): (Tổng hợp - Đại học)
- Yếu tố nào sau đây được xem là rào cản của việc gia nhập thị trường: (Tổng hợp - Đại học)
- Phân biệt giá cấp một: (Tổng hợp - Đại học)
- Nếu phân biệt giá cấp một: (Tổng hợp - Đại học)
- Đường cầu sản phẩm của một ngành: Q= 1.800 - 200P Ngành này có LẠC không đổi ở mọi mức sản lượng là 1,5. Giá cả và sản lượng thế nào? Nếu phân biệt giá cấp một: (Tổng hợp - Đại học)