Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions. Helen Keller is an American author and educator who was blind and deaf. Her education and training represent an extraordinary accomplishment in the education of persons with these disabilities. Keller was afflicted at the age of 19 months with an illness that left her blind and deaf. Helen was an unhappy child and often threw a tantrum. However, her mother ...
Nguyễn Thị Nhài | Chat Online | |
03/01 16:26:52 (Tiếng Anh - Lớp 11) |
Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct answer to each of the questions.
Helen Keller is an American author and educator who was blind and deaf. Her education and training represent an extraordinary accomplishment in the education of persons with these disabilities. Keller was afflicted at the age of 19 months with an illness that left her blind and deaf. Helen was an unhappy child and often threw a tantrum. However, her mother took great care of her with patience and love. She used to hang out with the daughter of the family cook using the sign language of their own. Afterwards, Helen was examined by Alexander Graham Bell at the age of 6. As a result, he sent to her a 20-year-old teacher, Anne Sullivan from the Perkins Institution for the Blind in Boston, which Bell’s son-in-law directed. Sullivan, a remarkable teacher, remained with Keller from March 1887 until her own death in October 1936.
Within months Keller had learned to feel objects and associate them with words spelled out by finger signals on her palm, to read sentences by feeling raised words on cardboard, and to make her own sentences by arranging words in a frame. Later, she also learned to lip-read by placing her fingers on the lips and throat of the speaker while the words were simultaneously spelled out for her. At age 14, she enrolled in the WrightHumason School for the Deaf in New York City, and at 16 she entered the Cambridge School for Young Ladies in Massachusetts.
It was Alexander Graham Bell who _______. Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. triggered her disease 0 % | 0 phiếu |
B. taught her to lip-read | 1 phiếu (100%) |
C. was also deaf and blind 0 % | 0 phiếu |
D. helped her when she turned 6 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 1 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- Read the following passage and mark the letter A, B, C, or D on your answer sheet to indicate the correct word or phrase that best fits each of the numbered blanks. There’s a new photo-sharing app (26) _______ BeReal – and it’s not like other social ... (Tiếng Anh - Lớp 11)
- Peter: Let’s click on the link in the email. - Helen: _______. (Tiếng Anh - Lớp 11)
- _______ a whole day at home cooking your favorite dish is really relaxing. (Tiếng Anh - Lớp 11)
- _______ of the electrical devices that he had were bought by him. They were all gifts! (Tiếng Anh - Lớp 11)
- Adam should be more _______ of his own studying. (Tiếng Anh - Lớp 11)
- It is on September 9th _______ you can buy lots of items with a special discount on Shopee. (Tiếng Anh - Lớp 11)
- They went on with the project _______ some statistical problems. (Tiếng Anh - Lớp 11)
- It’s no use persuading Tim into joining the competition. He’s rather _______. (Tiếng Anh - Lớp 11)
- Open communication is a useful way to help _______ the gap between generations. (Tiếng Anh - Lớp 11)
- A healthy balanced diet is of great benefit. _______, whole grains, vegetables, and low-fat diary can help reduce the risk of heart disease. (Tiếng Anh - Lớp 11)
Trắc nghiệm mới nhất
- Điền vào chỗ trống câu thành ngữ sau: Con có mẹ như măng... bẹ? (Tiếng Việt - Lớp 5)
- Để tạo ra điện trường xoáy, không cần có (Vật lý - Lớp 12)
- Ví dụ nào sau đây không phải là ví dụ về cảm ứng điện từ? (Vật lý - Lớp 12)
- Phát biểu nào sau đây nói đến hiện tượng cảm ứng điện từ? (Vật lý - Lớp 12)
- Khi nam châm dịch chuyển ra xa ống dây (Hình vẽ), trong ống dây có dòng điện cảm ứng. Nếu nhìn từ phía thanh nam châm vào đầu ống dây, phát biểu nào sau đây là đúng? (Vật lý - Lớp 12)
- Một học sinh đo cường độ dòng điện chạy trong ống dây khi di chuyển cực bắc của thanh nam châm lại gần ống dây. Cường độ dòng điện sẽ tăng khi (Vật lý - Lớp 12)
- Cách nào sau đây không tạo ra suất điện động cảm ứng? (Vật lý - Lớp 12)
- Ở thí nghiệm về hiện tượng cảm ứng điện từ giữa thanh nam châm và ống dây. Khi tăng tốc độ di chuyển thanh nam châm, dòng điện trong ống dây (Vật lý - Lớp 12)
- Một vòng dây dẫn được đặt nằm theo phương ngang trong từ trường có cảm ứng từ B, trong vòng dây dẫn xuất hiện dòng điện cảm ứng theo chiều kim đồng hồ (nhìn từ trên xuống mặt phẳng vòng dây). Phát biểu nào sau đây về độ lớn và chiều của cảm ứng từ là ... (Vật lý - Lớp 12)
- Một dây dẫn được đặt nằm ngang theo hướng nam bắc trong một từ trường đều có cảm ứng từ nằm ngang hướng về phía đông. Trong dây dẫn có dòng electron chuyển động theo chiều về phía nam. Phát biểu nào sau đây là đúng? (Vật lý - Lớp 12)