The ao dai, the traditional dress of Vietnamese women, has a long history. In the early 17th century, Vietnamese clothing designers (46) _______ changes to the design of the traditional Chinese costume, creating the early forms of the present ao dai. This creativity showed Vietnam’s strong sense (47) _______ independence. The ao dai,with different designs and materials, was worn by both men and women. Throughout the 21st century, there have been numerous changes in the ...
Nguyễn Thị Thương | Chat Online | |
04/09 11:44:42 (Tiếng Anh - Lớp 9) |
The ao dai, the traditional dress of Vietnamese women, has a long history. In the early 17th century, Vietnamese clothing designers (46) _______ changes to the design of the traditional Chinese costume, creating the early forms of the present ao dai. This creativity showed Vietnam’s strong sense (47) _______ independence. The ao dai,with different designs and materials, was worn by both men and women. Throughout the 21st century, there have been numerous changes in the design of the ao dai: from floral to checked patterns, the use of transparent fabric, the variations in the neck collar, the shortening of the gown's length and different colors of the loose pants. Over the years, (48) _______ the coming of Western clothing for more convenience in daily activities of modern life, the ao dai has been there to stay. Therefore, Vietnamese women go on (49) _______ this unique dress, which is both traditional and fashionable and which (50) _______ our rich culture to the world.
The ao dai, the traditional dress of Vietnamese women, has a long history. In the early 17th century, Vietnamese clothing designers (46) _______ changes to the design of the traditional Chinese costume, creating the early forms of the present ao dai. Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. wore 0 % | 0 phiếu |
B. made 0 % | 0 phiếu |
C. did 0 % | 0 phiếu |
D. became 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm liên quan
- In Britain, bottles of milk _______ to houses every morning. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Tom: _______ is your favourite sport? - John: Football. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- He said that he _______ me up when I arrived at the airport the following week. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- He doesn’t like water sports, _______? (Tiếng Anh - Lớp 9)
- Let’s have a cup of coffee _______ we’ve got a few minutes to wait for the train. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- The car _______ she has just bought is more reliable than her old one. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- I wish I _______ a chance to meet BTS – a famous music ban next year. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- They do morning exercise regularly _______ get into shape. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- You should get a _______ to make sure there are no cracks in the water pipes. (Tiếng Anh - Lớp 9)
- If I eat much fatty foods, I _______ on weight. (Tiếng Anh - Lớp 9)
Trắc nghiệm mới nhất
- Xét các số tự nhiên gồm 3 chữ số khác nhau được lập từ các số \[0\,;\,\,3\,;\,\,5\,;\,\,7.\] Xác suất để tìm được một số có dạng \(\overline {3xy} \) là (Toán học - Lớp 9)
- III. Vận dụng Chọn ngẫu nhiên một số tự nhiên có 3 chữ số. Gọi \[A\] là biến cố “Số tự nhiên được chọn gồm 3 chữ số \[3\,;\,\,4\,;\,\,5\]”. Xác suất của biến cố \[A\] là (Toán học - Lớp 9)
- Một hộp có hai bi trắng được đánh số 1 và 2 ,viên bi xanh được đánh số 4 và 5 và 2 viên bi đỏ được đánh số từ 6 và 7. Lấy ngẫu nhiên lần lượt hai viên bi từ hộp. Số phần tử của không gian mẫu là (Toán học - Lớp 9)
- Gieo ngẫu nhiên hai con súc sắc cân đối, đồng chất. Xác suất của biến cố “Tổng số chấm của hai con xúc xắc bằng 6” là (Toán học - Lớp 9)
- Có hai hộp thẻ. Hộp thứ nhất chứa các thẻ được đánh số từ 1 đến 5, hộp thứ hai chứa các thẻ được đánh số từ 6 đến 9. Lần lượt lấy ngẫu nhiên ở mỗi hộp 1 thẻ và viết số tạo thành từ 2 thẻ đó. Không gian mẫu của phép thử có số phần tử là (Toán học - Lớp 9)
- Gieo một đồng xu cân đối và đồng chất ba lần. Xét biến cố \[A:\] “Mặt ngửa xuất hiện ít nhất 1 lần”. Tập hợp mô tả kết quả thuận lợi cho biến cố \[A\] là (Toán học - Lớp 9)
- Một lô hàng có \[1\,\,000\] sản phẩm, trong đó có 50 sản phẩm không đạt yêu cầu. Lấy ngẫu nhiên từ lô hàng đó 1 sản phẩm. Xác suất để sản phẩm lấy ra là sản phẩm tốt là (Toán học - Lớp 9)
- Một xạ thủ bắn vào một tấm bia được chia thành các ô bằng nhau đánh số từ 1 đến 10. Xác suất để xạ thủ bắn được điểm tốt (từ 8 đến 10 điểm) là (Toán học - Lớp 9)
- II. Thông hiểu Lấy ngẫu nhiên hai viên bi từ một thùng có 4 bi xanh, 5 bi đỏ và 6 bi vàng. Số phần tử của không gian mẫu là (Toán học - Lớp 9)
- Bạn An viết lên bảng một số tự nhiên có 2 chữ số và nhỏ hơn 50. Số kết quả thuận lợi của biến cố “Số được viết là số tròn chục” là (Toán học - Lớp 9)