Read the passage below and decide whether the statements are TRUE or FALSE? In 1981, the Association of Zoos and Aquariums (AZA) created a Species Survival Plan (SSP) in order to help preserve specific endangered and threatened species through captive breeding. With over 450 SSP Plans, there are a number of endangered species that are covered by the AZA with plans to cover population management goals and recommendations for breeding for a diverse and healthy population, created by Taxon ...
Nguyễn Thị Sen | Chat Online | |
04/09 13:15:58 (Tiếng Anh - Lớp 12) |
Read the passage below and decide whether the statements are TRUE or FALSE?
In 1981, the Association of Zoos and Aquariums (AZA) created a Species Survival Plan (SSP) in order to help preserve specific endangered and threatened species through captive breeding. With over 450 SSP Plans, there are a number of endangered species that are covered by the AZA with plans to cover population management goals and recommendations for breeding for a diverse and healthy population, created by Taxon Advisory Groups. These programs are commonly created as a last resort effort. SSP Programs regularly participate in species recovery, veterinary care for wildlife disease outbreaks, and a number of other wildlife conservation efforts. The AZA's Species Survival Plan also has breeding and transfer programs, both within and outside of AZA - certified zoos and aquariums. Some animals that are part of SSP programs are giant pandas, lowland gorillas, and California condors.
Some animals that are part of SSP programs are giant pandas, lowland gorillas, and California condors.
With over 450 SSP Plans, there are a number of endangered species that are covered by the AZA with plans to cover population management goals and recommendations for breeding for a diverse and healthy population
Lựa chọn một trả lời để xem Đáp án chính xác Báo sai đáp án hoặc câu hỏi |
A. True 0 % | 0 phiếu |
B. False 0 % | 0 phiếu |
Tổng cộng: | 0 trả lời |
Trắc nghiệm mới nhất
- Các trung tâm công nghiệp lớn tạo nên “chuỗi đô thị” ở đảo Hôn-su của Nhật Bản là (Địa lý - Lớp 11)
- d) Một hình chữ nhật có chiều dài là 15 cm và chiều rộng là 10 cm. Tính diện tích của hình chữ nhật đó. (Toán học - Lớp 5)
- c) 1 km = .?. M, 1 kg = .?. G, 1l = .?. Ml Số thích hợp điền vào .?. Là: (Toán học - Lớp 5)
- b) Trang trại A thu hoạch được 120 tạ lúa, trang trại B thu hoạch được 12 tấn lúa. Hỏi trang trại nào thu hoạch được nhiều lúa hơn (Toán học - Lớp 5)
- a) 12 530 m2 = …?..... Ha (Toán học - Lớp 5)
- Thành phần dân cư có số lượng đứng thứ hai ở Hoa Kì là người (Địa lý - Lớp 11)
- Phát biểu nào sau đây không đúng với hoạt động thông tin liên lạc của Hoa Kì? (Địa lý - Lớp 11)
- d) Một thửa ruộng dạng hình chữ nhật có chiều dài 300 m, chiều rộng 120 m. Hỏi diện tích của thửa ruộng đó là bao nhiêu héc-ta? (Toán học - Lớp 5)
- Gió mùa mùa đông từ lục địa Á - Âu thổi đến Nhật Bản trở nên ẩm ướt do đi qua (Địa lý - Lớp 11)
- c) Một hình chữ nhật có chiều dài 35 cm và chiều rộng 20 cm. Tính diện tích hình chữ nhật đó. (Toán học - Lớp 5)