Bài tập  /  Bài đang cần trả lời

Write about a festival

Write about a festival
 

3 trả lời
Hỏi chi tiết
343
1
1
Gonduc
30/03/2021 20:45:16
+5đ tặng
Tet is one of the most important festivals in my country. It is a big holiday that celebrates the arrival of spring in Viet Nam every year. It usually lasts about 7 days. There are a lot of popular customs of Vietnamese people on Tet holiday. For example, they often visit their relatives, friends and temples. Some people visit the graves of their ancestors in their homeland. Before Tet holiday begins, people decorate their house carefully to have a wonderful time with their family. Furthermore, special Tet food such as Chung cake, steamed sticky rice and boiled chicken can play an important role in Vietnam. Perhaps, Tet is the time when members of family can gather to chat or have meals together. In conclusion, Tet is the essential part in Vietnam.

Mở khóa để xem toàn bộ nội dung trả lời

(?)
Bạn đã đạt đến giới hạn của mình. Bằng cách Đăng ký tài khoản, bạn có thể xem toàn bộ nội dung trả lời
Cải thiện điểm số của bạn bằng cách đăng ký tài khoản Lazi.
Xem toàn bộ các câu trả lời, chat trực tiếp 1:1 với đội ngũ Gia sư Lazi bằng cách Đăng nhập tài khoản ngay bây giờ
Tôi đã có tài khoản? Đăng nhập
1
0
Tran Huu Hai Hai
30/03/2021 20:45:21
+4đ tặng

Five years ago, I attended a very big festival in Ha Noi. It's called 1000th Anniversary of Thang Long - Ha Noi Festival. There are a lot of activities in this festival such as fireworks display, military parade, music performances, ect. It was organized very splendidly because the organizers are the Viet Nam government. Millions of people came to Ha Noi to participate in this great festival. It was held for ten days from October 1st 2015 to October 10th 2015. I saw lots of fireworks, parties, parades during these days. It was interesting. I took so many pictures on this festival because there were plenty of beautiful scenes. We organized this great festival to celebrate the 1000th anniversary of Thang Long - Ha Noi.

Bài dịch

Năm năm trước, tôi đã tham dự một lễ hội rất lớn ở Hà Nội. Nó có tên gọi là kỷ niệm 1000 năm Thăng Long - Hà Nội. Có rất nhiều hoạt động trong lễ hội này như bắn pháo hoa, diễu hành quân sự, biểu diễn âm nhạc.... Nó được tổ chức rất lộng lẫy vì ban tổ chức là chính phủ Việt Nam. Hàng triệu người đã đến Hà Nội để tham gia lễ hội lớn này. Nó được tổ chức trong mười ngày từ ngày 1 tháng 10 năm 2015 đến ngày 10 tháng 10 năm 2015. Tôi đã thấy rất nhiều pháo hoa, tiệc tùng, diễu hành trong những ngày này. Nó rất thú vị. Tôi đã chụp rất nhiều hình ảnh trong lễ hội này vì có rất nhiều cảnh đẹp. Chúng tôi tổ chức lễ hội lớn này để kỷ niệm 1000 năm Thăng Long - Hà Nội.

1
0
Thiên sơn tuyết liên
30/03/2021 20:45:49
+3đ tặng

Tet is a national and family festival. It is an occasion for every Vietnamese to have a good time while thinking about the last year and the next year. At Tet, spring fairs are organized, streets and public buildings are brightly decorated and almost all shops are crowded with people shopping for Tet. At home, every is tidied, special food is cooked, offerings of food, fresh water, flowers and betel are made on the family altar with burning joss- sticks scenting the air. First-footing is made when the lucky visitor comes and children are given lucky money wrapped in a red tiny envelope. Tet is also a time for peace and love. During Tet, children often behave well and friends, relatives and neighbors give each other best wishes for the new year.

Bài dịch

Tết là một lễ hội quốc gia và gia đình. Đây là một dịp để mọi người Việt Nam có dịp nhìn lại năm cũ và nghĩ về năm mới. Vào dịp Tết, hội chợ mùa xuân được tổ chức, đường phố và các tòa nhà công cộng được trang trí rực rỡ và hầu như tất cả các cửa hàng đều chật cứng người mua sắm cho Tết. Ở nhà, mọi thứ đều được dọn dẹp, nấu những món ăn đặc biệt ngày tết, đồ ăn, nước ngọt, hoa và trầu được đặt trên bàn thờ gia đình với những cây thốt nốt cháy tỏa ra không khí. Bước chân đầu tiên được thực hiện khi vị khách may mắn đến và trẻ em được nhận tiền mứng tuổi được để trong bao lì xì. Tết cũng là thời gian cho sự yên bình và tình yêu. Trong dịp Tết, người thân bạn bè và hàng xóm đều dành cho nhau những lời chúc tốt đẹp nhất cho năm mới.

Bạn hỏi - Lazi trả lời

Bạn muốn biết điều gì?

GỬI CÂU HỎI
Học tập không giới hạn cùng học sinh cả nước và AI, sôi động, tích cực, trải nghiệm

Hôm nay bạn thế nào? Hãy nhấp vào một lựa chọn, nếu may mắn bạn sẽ được tặng 50.000 xu từ Lazi

Vui Buồn Bình thường

Học ngoại ngữ với Flashcard

×
Gia sư Lazi Gia sư
×
Trợ lý ảo Trợ lý ảo