Bài tập  /  Bài đang cần trả lời

Tiếng Anh - Lớp 5
10/04/2022 19:52:51

Tả về nơi mình đang sống ở Hà Nam bằng Tiếng Anh

tả về  nơi mình đang sống ở Hà Nam bằng Tiếng Anh 
2 trả lời
Hỏi chi tiết
123
0
0
Garena
10/04/2022 20:59:04
+5đ tặng
 was born and grown up on the poor land in Duc Tho district, Ha Tinh province. That’s where deeply attaches to me 15 years of life. If anyone who asks me that “What’s the thing your most proud of?” .I will answer that’s my hometown. Duc Tho is the land poor where the people live by rice cultivation, breeding, and fishing. Although the life is very difficult, but the people is very friendly, and studious. In Duc Tho, there is a Tung Anh village where called “Doctor village”. Duc Tho is also the home of Tran Phu Secretary General, and marked many memories of the great leader Ho Chi Minh. If you come to Duc Tho, you will feel many interesting things, visiting Tran Phu tombstone, La Giang dyke, rowing on La driver, and enjoying the traditional songs. In the evening, they can enjoy a special food which is “mussel rice” – just only eat one time, you will never forget. Beautiful and unobtrusive! Duc Tho always tries to grow, and to improve the life of people, but keeping the traditional culture.

Mở khóa để xem toàn bộ nội dung trả lời

(?)
Bạn đã đạt đến giới hạn của mình. Bằng cách Đăng ký tài khoản, bạn có thể xem toàn bộ nội dung trả lời
Cải thiện điểm số của bạn bằng cách đăng ký tài khoản Lazi.
Xem toàn bộ các câu trả lời, chat trực tiếp 1:1 với đội ngũ Gia sư Lazi bằng cách Đăng ký tài khoản ngay bây giờ
Tôi đã có tài khoản? Đăng nhập
0
0
❤GBOAD❤
10/04/2022 21:00:07
+4đ tặng

Hello, my name is " Thích người tên A and C" and today I will tell you about my home. I am living in HaNam,a province in the Red River Delta. My house is located in Lang street and it is near enough to my school. It is a small and lovely house where I live with my family since I was born. At home, I have my own room and my father painted it the colour yellow which is my favorite color. I also decorated my room with glitter spieces of stars, moon and sun. I have my own shelfcase and it is full of my favorite books. In my house, my mother is the best cook I have ever known. Her dishes make me and the rest members of the family happy everytime. I love my family so much and I will do the best for them.

( Dịch: Xin chào, tên tôi là " Thích người tên A and C" và hôm nay tôi sẽ kể cho bạn nghe về ngôi nhà của tôi. Tôi đang sống ở Hà Nam, một tỉnh thuộc đồng bằng sông Hồng. Nhà tôi thì nằm ở khu phố và nó đủ gần với ngôi trường của tôi. Đó là một ngôi nhà nhỏ và đáng yêu nơi tôi sống với gia đình tôi từ khi tôi sinh ra. Ở nhà, tôi có căn phòng riêng của mình và bố tôi đã sơn nó màu vàng là màu tôi yêu thích. Tôi cũng trang trí phòng của mình với những mảnh lấp lánh hình ngôi sao, mặt trăng và mặt trời. Tôi có giá sách riêng và nó chứa đầy những cuốn sách tôi thích. Trong nhà tôi, mẹ tôi là đầu bếp giỏi nhất mà tôi biết. Những món ăn của bà luôn làm tôi và những thành viên còn lại của gia đình vui vẻ. Tôi yêu gia đình tôi rất nhiều và tôi sẽ làm những điều tốt nhất cho họ.)

Bạn hỏi - Lazi trả lời

Bạn muốn biết điều gì?

GỬI CÂU HỎI
Học tập không giới hạn cùng bạn bè học sinh cả nước, đến LAZI, sôi động, tích cực, trải nghiệm

Hôm nay bạn thế nào? Hãy nhấp vào một lựa chọn, nếu may mắn bạn sẽ được tặng 50.000 xu từ Lazi

Vui Buồn Bình thường

Học ngoại ngữ với Flashcard

×
Gia sư Lazi Gia sư
×
Trợ lý ảo Trợ lý ảo