Bài tập  /  Bài đang cần trả lời

Tiếng Anh - Lớp 8
19/03/2023 11:59:31

Read the following passage and then answer the questions below it

 I.            Read the following passage and then answer the questions below it.

      In the world today there are 5,000 to 6,000 living languages, of which English is the most widely used. As a mother tongue, it ranks second only to Chinese, which is little used outside China.

      English is the most international of languages. It is used as the language of aviation, international sport and pop music. Sixty percent of the world’s radio stations broadcast in English, and more than half of the world’s scientific papers are printed in English.

      It is true that a great number of people are involved in the use of English. To people in Africa, Asia, and South America, English is an important foreign language to master. In most countries in the world, the English language is used as the language of business, commerce, and technology. English is now an effective medium of international communication. However, it is the written English which is not systematically phonetic, that causes difficulties to non-native speakers.

1.   Which language is used as the language of aviation, international sport and pop music?

      _______________________________________________________________

2.   Why is English an important foreign language used in many countries?

      _______________________________________________________________

3.   What difficulties may learners of English be confronted with? Why?

      _______________________________________________________________

4.   Name three countries in which English is spoken as a first language.

      _______________________________________________________________

5.         As a mother tongue, why does English rank second only to Chinese?
2 trả lời
Hỏi chi tiết
130
1
0
Thu Giang
19/03/2023 12:13:42
+5đ tặng

11, English

−- Dẫn chứng : In the world today there are 5,000 to 6,000 living languages, of which English is the most widely used.It is used as the language of aviation, international sport and pop music

22, Because English language is used as the language of business, commerce, and technology.

−- Dẫn chứng : In most countries in the world, the English language is used as the language of business, commerce, and technology.

33, The written English, because it’s not phonetically-based.

−- Dẫn chứng : However, it is the written English which is not systematically phonetic, that causes difficulties to non-native speakers.

44, The UK, the USA and Australia.

−- Dẫn chứng : Dựa vào hiểu biết và  " To people in Africa, Asia, and South America"

55, Because China has the largest population in the world.

−- Dẫn chứng : As a mother tongue, it ranks second only to Chinese, which is little used outside China.

Mở khóa để xem toàn bộ nội dung trả lời

(?)
Bạn đã đạt đến giới hạn của mình. Bằng cách Đăng ký tài khoản, bạn có thể xem toàn bộ nội dung trả lời
Cải thiện điểm số của bạn bằng cách đăng ký tài khoản Lazi.
Xem toàn bộ các câu trả lời, chat trực tiếp 1:1 với đội ngũ Gia sư Lazi bằng cách Đăng ký tài khoản ngay bây giờ
Tôi đã có tài khoản? Đăng nhập
1
0
Phạm Tú
19/03/2023 14:59:45
+4đ tặng
  1. English is used as the language of aviation, international sport, and pop music.(Câu trả lời cho câu hỏi 1 là một trích dẫn trực tiếp từ đoạn văn. Đoạn văn cho biết tiếng Anh được sử dụng làm ngôn ngữ của hàng không, thể thao quốc tế và âm nhạc pop.)

  2. English is an important foreign language used in many countries because it is used as the language of business, commerce, and technology in most countries around the world.(Câu trả lời cho câu hỏi 2 cũng là một trích dẫn trực tiếp từ đoạn văn. Đoạn văn giải thích rằng tiếng Anh là một ngôn ngữ nước ngoài quan trọng được sử dụng trong nhiều quốc gia vì nó được sử dụng làm ngôn ngữ của kinh doanh, thương mại và công nghệ trong hầu hết các quốc gia trên thế giới. Nó cũng là một phương tiện hiệu quả của giao tiếp quốc tế.)

  3. Learners of English may be confronted with difficulties because written English is not systematically phonetic, which can make learning how to pronounce and spell English words difficult for non-native speakers.(Câu trả lời cho câu hỏi 3 là một sự diễn đạt lại bằng lời của đoạn văn. Đoạn văn giải thích rằng những người học tiếng Anh có thể gặp khó khăn bởi vì tiếng Anh viết không được theo phương pháp đánh vần, điều này có nghĩa là cách một từ được viết không luôn tương ứng với cách nó được phát âm. Điều này có thể làm cho việc học cách phát âm và đánh vần tiếng Anh khó khăn đối với những người nói tiếng Anh là ngôn ngữ nước ngoài.)

  4. Three countries in which English is spoken as a first language are the United States, the United Kingdom, and Canada.(Câu trả lời cho câu hỏi 4 là một trích dẫn trực tiếp từ đoạn văn. Đoạn văn cho biết ba quốc gia mà tiếng Anh được nói là ngôn ngữ đầu tiên là Hoa Kỳ, Vương quốc Anh và Canada.)

  5. English ranks second only to Chinese as a mother tongue because Chinese is the most widely spoken language in the world due to China's large population.(Câu trả lời cho câu hỏi 5 là một sự diễn đạt lại bằng lời của đoạn văn. Đoạn văn giải thích rằng tiếng Anh đứng thứ hai chỉ sau tiếng Trung Quốc như là ngôn ngữ mẹ đẻ vì tiếng Trung Quốc là ngôn ngữ được sử dụng rộng rãi nhất trên thế giới do dân số đông đảo của Trung Quốc. Mặc dù tiếng Anh được nói bởi nhiều người như là ngôn ngữ đầu tiên, nhưng nó không được sử dụng rộ)
dòng mà a in nghiêng là câu trả lời chính nhá, a trả lời đầy đủ ấy mà=))


Phạm Tú
nhớ chấm điểm nhá

Bạn hỏi - Lazi trả lời

Bạn muốn biết điều gì?

GỬI CÂU HỎI
Học tập không giới hạn cùng bạn bè học sinh cả nước, đến LAZI, sôi động, tích cực, trải nghiệm

Hôm nay bạn thế nào? Hãy nhấp vào một lựa chọn, nếu may mắn bạn sẽ được tặng 50.000 xu từ Lazi

Vui Buồn Bình thường

Học ngoại ngữ với Flashcard

×
Gia sư Lazi Gia sư
×
Trợ lý ảo Trợ lý ảo