LH Quảng cáo: lazijsc@gmail.com

Bài tập  /  Bài đang cần trả lời

Complete the essay with the correct verb form

----- Nội dung ảnh -----
Bảng dưới đây cung cấp thông tin về chi tiêu tiêu dùng cho các mặt hàng khác nhau ở năm quốc gia vào năm 2002.

| Quốc gia | Thực phẩm/Đồ uống/Thuốc lá | Quần áo/Đồ giày | Giải trí/Giáo dục |
|----------|-----------------------------|------------------|-------------------|
| Ireland | 28.91% | 6.43% | 2.21% |
| Italy | 16.36% | 9.00% | 3.20% |
| Tây Ban Nha | 18.80% | 6.51% | 1.98% |
| Thụy Điển | 15.77% | 5.40% | 3.22% |
| Thổ Nhĩ Kỳ | 32.14% | 6.63% | 4.35% |

Bảng 1 __________ (minh họa) tỷ lệ chi tiêu tiêu dùng của Ireland, Italy, Tây Ban Nha, Thụy Điển và Thổ Nhĩ Kỳ cho ba loại hàng hoá tiêu dùng vào năm 2002.

Nhìn chung, loại hàng hóa tiêu dùng mà tất cả các quốc gia chi tiêu nhiều nhất là __________ (là) thực phẩm, đồ uống và thuốc lá, _________ (là) gấp ba lần so với các loại hàng hóa khác. Chi tiêu thấp nhất có thể thấy ở danh mục giải trí và giáo dục ở tất cả năm quốc gia. Chi tiêu của Thổ Nhĩ Kỳ __________ (là) cao hơn so với bốn quốc gia còn lại.

Về mặt thực phẩm, đồ uống và thuốc lá, Thổ Nhĩ Kỳ chi tiêu nhiều nhất với 32.14%. Chi tiêu của Ireland __________ (cũng) cao (28.91%) so với Thụy Điển, nơi chi tiêu ít nhất (15.77%). Tây Ban Nha và Italy lần lượt chi tiêu 18.80% và 16.36%. Mặt khác, chi tiêu thấp nhất __________ (là) cho giáo dục và giải trí chỉ chiếm dưới 5% ở tất cả các quốc gia. Thổ Nhĩ Kỳ chỉ chi tiêu cho các mặt hàng này là 4.35% so với chi tiêu quốc gia __________ (là) khoảng gấp đôi của Tây Ban Nha (1.98%).

Quần áo và đồ giày __________ (là) danh mục thứ ba trong các hàng hóa tiêu dùng và chi tiêu cho những mặt hàng này giữa 9% ở Italy và 5.40% ở Thụy Điển. Chi tiêu quốc gia trong lĩnh vực này __________ (là) khoảng 6.5%.
1 trả lời
Hỏi chi tiết
22
Tham khảo câu trả lời từ Trợ lý ảo Lazi
Here’s the completed essay with the correct verb forms filled in:

The table **illustrates** the proportion of consumer expenditure in Ireland, Italy, Spain, Sweden, and Turkey on three types of consumer goods in 2002.

Overall, the category of consumer goods that all countries spent most on **was** food, drinks, and tobacco, which **was** three times higher than on the other types of goods. The lowest spending could be seen in the category of leisure and education in all five countries. The outlay of Turkey **was** generally higher than the other four countries.

In terms of food, drinks, and tobacco, Turkey spent the most at 32.14%. The expenditure of Ireland **was** also high (28.91%) compared to Sweden which spent the least (15.77%). Spain and Italy spent 18.80% and 16.36% respectively. On the other hand, the lowest expenditure **was** on leisure and education which accounted for under 5% in all countries. Turkey spent most on these items at just 4.35% of their national expenditure which **was** around double that of Spain (1.98%).

Clothing and footwear **was** the third category of consumer goods and outlays for those items were between 9% in Italy and 5.40% in Sweden. The national spending in this area for the remaining countries **was** around 6.5%.
0
0
Đặng Mỹ Duyên
13/10 16:42:24
+5đ tặng
Here's the completed passage in English based on the information from the table:
 
---
 
*Table 1 illustrates* the proportion of consumer spending in Ireland, Italy, Spain, Sweden, and Turkey for three categories of consumer goods in 2002.
 
Overall, the category of consumer goods that all countries spent the most on is *food, drink, and tobacco*, *which is*three times more than other types of goods. The lowest spending can be observed in the category of entertainment and education across all five countries. Turkey's spending *is* higher than that of the other four countries.
 
In terms of food, drink, and tobacco, Turkey spent the most at 32.14%. Ireland's spending *is also* high (28.91%) compared to Sweden, where spending is the least (15.77%). Spain and Italy spent 18.80% and 16.36%, respectively. On the other hand, the lowest spending *is* on education and entertainment, accounting for less than 5% in all countries. Turkey's spending in these categories is only 4.35%, compared to the national spending *which is*about double that of Spain (1.98%).
 
Clothing and footwear *are* the third category of consumer goods, with spending on these items ranging from 9% in Italy to 5.40% in Sweden. National spending in this area *is* approximately 6.5%.
 
 

Mở khóa để xem toàn bộ nội dung trả lời

(?)
Bạn đã đạt đến giới hạn của mình. Bằng cách Đăng ký tài khoản, bạn có thể xem toàn bộ nội dung trả lời
Cải thiện điểm số của bạn bằng cách đăng ký tài khoản Lazi.
Xem toàn bộ các câu trả lời, chat trực tiếp 1:1 với đội ngũ Gia sư Lazi bằng cách Đăng nhập tài khoản ngay bây giờ
Tôi đã có tài khoản? Đăng nhập

Bạn hỏi - Lazi trả lời

Bạn muốn biết điều gì?

GỬI CÂU HỎI
Học tập không giới hạn cùng học sinh cả nước và AI, sôi động, tích cực, trải nghiệm

Hôm nay bạn thế nào? Hãy nhấp vào một lựa chọn, nếu may mắn bạn sẽ được tặng 50.000 xu từ Lazi

Vui Buồn Bình thường

Học ngoại ngữ với Flashcard

×
Trợ lý ảo Trợ lý ảo
×
Gia sư Lazi Gia sư