Bài tập  /  Bài đang cần trả lời

Debate mobile phone vs landline phone

Debate mobile phone vs landline phone
 

3 trả lời
Hỏi chi tiết
796
1
1
Thiên sơn tuyết liên
13/04/2021 20:25:02
+5đ tặng

Cost:
The most common reason to choose a cell phone is that in most areas, the cost of a cell phone plan is lower than the cost of a landline, especially when you count the cost of a long distance calling plan. However, the “per month” cost that many carriers quote can be misleading. As you compare the cost of a cell vs. a landline, consider these factors:

  • Do you need any services that aren’t covered in this plan? For example, will you be taking your cell phone out of the call area (i.e. roaming)? Does the cost of your landline plan include voice mail and caller ID?
  • Does your cell phone plan require a multi-year contract commitment? If so, what is the cost of ending your contract?
  • How much time do you spend talking on the phone, and when do you make your calls? Some providers offer free incoming calls, or free nights and weekends, but those aren’t helpful if you make lots of outbound calls during business hours.
  • How many people will use the phone? If you have a large family, you can ensure that everyone has a cell phone by using a family plan… but the cost of a family plan can greatly exceed the cost of a single residential line.

Lifestyle:
People who prefer cell phones often have very different lifestyles than people who prefer landlines. As you decide whether to switch to a cell, ask yourself:

  • Do you want to be in the phone book? If so, you’ll need a landline.
  • Do you want to be easy to reach? Many people prefer to use cell phones because it allows them to be available to family and clients even when they’re traveling. On the other hand, some people like to limit their availability to reduce stress.
  • Will you remember to charge your cell phone battery? If an emergency arises and your battery is dead, you’ll have trouble dialing 911.

Emergencies:
One of the most important differences between landlines and cell phones is how they function during emergencies.

  • A cell phone will be useful during emergencies that arise when you’re away from home, such as a car accident. Even if you choose to have a landline, you may prefer to purchase a prepaid cell phone, just in case.
  • One of the drawbacks to cell phones is that your address is not visible to the emergency operator. At best, the cell phone will list your latitude and longitude, which are not always as easy to find as an address. Depending on the service you use, your telephone number might not be visible to the operator, either.
  • What will happen if your power goes out? Your cell phone will continue to operate as long as it has a battery, but what if the power outage lasts for an extended period of time? One solution may be to check your area’s laws regarding telephone service. Some areas require telephone providers to allow residents to dial 911 from their landline even if the resident is not paying for service.
  • Last but not least, consider who will be using the phone. Some parents believe that it’s easier to teach small children to dial 911 on a landline phone than on a cell phone. If you’re caring for an elderly person, consider whether they will find it easier to dial a cell phone or a landline phone in case of an emergency. You may want to get a special cell phone created specifically for senior citizens.

Other Concerns:
Before you decide between a cell phone and a landline, think about how you are currently using your phone service:

  • Does your home security system use your landline phone to notify you in case of a break-in? Can it be redirected to a cell phone?
  • Do you need a landline phone to accept and send faxes for your home business? Keep in mind that internet faxing services are available, but only at additional cost to you.
  • Is a landline required for your internet service? This is often the case for DSL users.

Landlines and cell phones each have their pros and cons. In the end, only you can decide which type of phone fits your needs and your lifestyle.

Mở khóa để xem toàn bộ nội dung trả lời

(?)
Bạn đã đạt đến giới hạn của mình. Bằng cách Đăng ký tài khoản, bạn có thể xem toàn bộ nội dung trả lời
Cải thiện điểm số của bạn bằng cách đăng ký tài khoản Lazi.
Xem toàn bộ các câu trả lời, chat trực tiếp 1:1 với đội ngũ Gia sư Lazi bằng cách Đăng nhập tài khoản ngay bây giờ
Tôi đã có tài khoản? Đăng nhập
0
0
Phạm Thị Thành Tâm
13/04/2021 20:25:43
+4đ tặng

Trong khi mọi người đều hiểu sự khác biệt cơ bản giữa điện thoại cố định và điện thoại di động, vấn đề cái nào tốt hơn cho mục đích kinh doanh là một vấn đề phức tạp hơn. Liệu một công ty sẽ tốt hơn khi cho nhân viên sử dụng điện thoại di động hoặc số điện thoại cố định hay một trong số đó sẽ khác nhau dựa trên một số yếu tố, bao gồm quy mô công ty, loại hình kinh doanh và ngân sách của công ty.

Điện thoại di động hoặc điện thoại cố định: Chi phí

Một yếu tố chính cần xem xét khi quyết định sử dụng điện thoại di động hay điện thoại cố định là chi phí của mỗi tùy chọn. Trong khi điện thoại cố định cơ bản cho gia đình không đắt, việc thiết lập một hệ thống điện thoại văn phòng truyền thống có thể khá tốn kém do chi phí lắp đặt phức tạp và phần cứng chuyên dụng.

Mặt khác, việc trả tiền cho một chiếc điện thoại di động cho mỗi nhân viên sẽ ngày càng tốn kém hơn khi bạn phát triển hơn. Đối với những người muốn lựa chọn điện thoại cố định mà không cần đầu tư lớn, luôn có các hệ thống VoIP, nhưng chúng đôi khi có thể có vấn đề về chất lượng cuộc gọi, đặc biệt nếu bạn hoạt động trong khu vực không có dịch vụ internet băng thông rộng đáng tin cậy.

Khi quyết định xem điện thoại di động hay điện thoại cố định sẽ đắt hơn về lâu dài, điều quan trọng là phải xem xét khả năng mở rộng. Có một gói điện thoại di động cho ít hơn năm nhân viên có thể có lợi nếu bạn không bao giờ có thêm nhân viên, nhưng nếu bạn đang có kế hoạch phát triển công ty của mình và hy vọng một ngày nào đó có 20 nhân viên trở lên, thì điện thoại di động có thể quá tốn kém.

Có số điện thoại tập trung

Tương tự, nếu bạn có một doanh nghiệp nhỏ, nơi nhân viên có những vai trò rất riêng và danh sách liên hệ công việc của riêng họ, thì việc mỗi nhân viên có số điện thoại riêng của mình có thể không thành vấn đề. Tuy nhiên, một khi bạn phát triển đến một quy mô nhất định, bạn sẽ muốn có một số điện thoại tập trung để mọi người có thể nắm giữ công ty của bạn.

Bạn cũng sẽ muốn có nhân viên có thể chuyển khách hàng từ nhân viên này sang nhân viên khác. Hãy thử tưởng tượng nó sẽ không chuyên nghiệp như thế nào nếu bạn gọi cho một công ty có vấn đề kỹ thuật và vấn đề thanh toán, và bạn phải gọi đến số điện thoại của công ty chính chỉ để lấy số điện thoại của hai bộ phận đó.

Cần lưu ý rằng một số công ty điện thoại cung cấp dịch vụ chuyển tiếp cuộc gọi cho phép bạn chuyển tiếp cuộc gọi từ số văn phòng của nhân viên đến điện thoại di động của cô ấy nếu cô ấy không có mặt tại văn phòng. Thiết lập này có thể mang lại cho bạn lợi ích của số điện thoại tập trung cùng với tính di động của điện thoại di động. Tuy nhiên, những dịch vụ này có thể rất đắt đối với nhiều doanh nghiệp nhỏ.

Liên hệ với Dịch vụ Khẩn cấp

Một trong những lợi ích lớn nhất của điện thoại cố định so với điện thoại di động là khi bạn gặp trường hợp khẩn cấp, các cuộc gọi từ điện thoại cố định tới 911 sẽ tự động được liên kết với địa chỉ của bạn. Hiện tại, người dùng điện thoại di động phải có khả năng cung cấp vị trí của họ trong trường hợp khẩn cấp. Ngoài các vấn đề về vị trí, điện thoại cố định thường có thể được sử dụng khi không có điện và không dựa vào các tháp điện thoại di động dễ bị quá tải, có nghĩa là chúng sẽ có nhiều khả năng hoạt động trong trường hợp khẩn cấp .

Sử dụng khi đang di chuyển

Rõ ràng, một trong những lợi thế lớn nhất của điện thoại di động so với điện thoại cố định là điện thoại di động có thể được sử dụng ở bất kỳ nơi nào có tín hiệu, trong khi điện thoại cố định chỉ có thể được sử dụng ở một nơi. Nếu nhân viên của bạn kinh doanh bên ngoài văn phòng, họ sẽ cần điện thoại di động và không phải lúc nào cũng có lợi hoặc tiết kiệm nếu có sẵn điện thoại cố định văn phòng cho họ.

Mặt khác, trong khi một số doanh nghiệp cung cấp cho nhân viên văn phòng điện thoại di động vì họ muốn nhân viên làm việc 24/7, thì các công ty khác lại thấy có lợi khi cho phép nhân viên của họ rời khỏi văn phòng vào cuối ngày bằng cách chỉ cung cấp cho nhân viên với điện thoại cố định. Điều này có thể làm giảm căng thẳng của nhân viên bằng cách khuyến khích sự cân bằng giữa công việc và cuộc sống lành mạnh .

Lợi ích của việc nhắn tin

Hầu hết các công ty đều sử dụng email, nhưng nhiều công ty thích sử dụng tin nhắn hoặc nhắn tin nhanh để trò chuyện nhanh chóng, tức thì mà không cần phải diễn ra qua điện thoại. Trong khi nhắn tin tức thời có thể được sử dụng trên máy tính, cả hai tùy chọn này đều có thể được sử dụng trên điện thoại di động và nhân viên thậm chí có thể sử dụng chúng khi đang di chuyển.

1
0
Duongthanhhuong
13/04/2021 20:27:44
  • How many people will use the phone? If you have a large family, you can ensure that everyone has a cell phone by using a family plan… but the cost of a family plan can greatly exceed the cost of a single residential line.

Lifestyle:
People who prefer cell phones often have very different lifestyles than people who prefer landlines. As you decide whether to switch to a cell, ask yourself:

  • Do you want to be in the phone book? If so, you’ll need a landline.
  • Do you want to be easy to reach? Many people prefer to use cell phones because it allows them to be available to family and clients even when they’re traveling. On the other hand, some people like to limit their availability to reduce stress.
  • Will you remember to charge your cell phone battery? If an emergency arises and your battery is dead, you’ll have trouble dialing 911.

Emergencies:
One of the most important differences between landlines and cell phones is how they function during emergencies.

  • A cell phone will be useful during emergencies that arise when you’re away from home, such as a car accident. Even if you choose to have a landline, you may prefer to purchase a prepaid cell phone, just in case.
  • One of the drawbacks to cell phones is that your address is not visible to the emergency operator. At best, the cell phone will list your latitude and longitude, which are not always as easy to find as an address. Depending on the service you use, your telephone number might not be visible to the operator, either.
  • What will happen if your power goes out? Your cell phone will continue to operate as long as it has a battery, but what if the power outage lasts for an extended period of time? One solution may be to check your area’s laws regarding telephone service. Some areas require telephone providers to allow residents to dial 911 from their landline even if the resident is not paying for service.
  • Last but not least, consider who will be using the phone. Some parents believe that it’s easier to teach small children to dial 911 on a landline phone than on a cell phone. If you’re caring for an elderly person, consider whether they will find it easier to dial a cell phone or a landline phone in case of an emergency. You may want to get a special cell phone created specifically for senior citizens.

Bạn hỏi - Lazi trả lời

Bạn muốn biết điều gì?

GỬI CÂU HỎI
Học tập không giới hạn cùng học sinh cả nước và AI, sôi động, tích cực, trải nghiệm

Hôm nay bạn thế nào? Hãy nhấp vào một lựa chọn, nếu may mắn bạn sẽ được tặng 50.000 xu từ Lazi

Vui Buồn Bình thường

Học ngoại ngữ với Flashcard

×
Gia sư Lazi Gia sư
×
Trợ lý ảo Trợ lý ảo