LH Quảng cáo: lazijsc@gmail.com

Bài tập  /  Bài đang cần trả lời

Choose the correct answer

----- Nội dung dịch tự động từ ảnh -----
1. May: There’s something wrong with my laptop. Would you mind helping me with this?
Ha: _______.
A. No, do it yourself. B. No, I wouldn’t. C. No problem. D. Yes, I would.

2. Alex: I’m looking for a digital camera. Can you ________ to me?
Nam: Certainly.
A. take a good one B. recommend a good one C. show it D. have it

3. Mark the letter A, B, C, or D to indicate the option that best completes the following conversation.
Salesperson: Hi! (1) _______
John: I would like to get a new phone. I have a basic phone right now but I’d like to change for a new one.
Salesperson: (2) _______ It has many good features and it is on sale.
John: This one seems nice. Does it come with a warranty?

4. Salesperson: Yes, of course. If it stops working within one year, we’ll replace it for free.
John: That’s great! (3) _________
A. What are you? B. How can I help you? C. Can you let me know? D. What would you like?

5. A. What about this phone? B. We can find you something sure. C. I can help you with that. D. What kind of phone would you like?

6. A. This is for me. B. Wonderful! C. I would like this. D. I’ll get it.
2 trả lời
Hỏi chi tiết
19
Tham khảo câu trả lời từ Trợ lý ảo Lazi
Here are the suggested answers for the provided exchanges:

**IV.**
1. May: There’s something wrong with my laptop. Would you mind helping me with this?
- **C. No problem.**

2. Alex: I’m looking for a digital camera. Can you ________ to me?
- **B. recommend a good one.**

**V.**
1. Salesperson: Hi! (1) ________?
- **B. How can I help you?**

2. Salesperson: (2) ________ It has many good features and it is on sale.
- **B. We can find you something for sure.**

Feel free to adjust if there are any specific instructions or context!
1
0
Thảo Nguyên
23/08 12:06:09
+5đ tặng
  1. Ha: C. No problem.

    • This is a polite and positive response to May's request for help.
  2. Nam: B. recommend a good one.

    • This is the most appropriate response when someone is asking for a suggestion.
  3. John: B. How can I help you?

    • This is the typical way a salesperson would start a conversation with a customer.
  4. Salesperson: A. What about this phone?

    • This is the natural follow-up when a salesperson introduces a product to the customer.
  5. John: D. I’ll get it.

    • This is the appropriate response when a customer decides to make a purchase.

So the full conversation would be:

  • Salesperson: Hi! (B. How can I help you?)
  • John: I would like to get a new phone. I have a basic phone right now but I’d like to change for a new one.
  • Salesperson: (A. What about this phone?) It has many good features and it is on sale.
  • John: This one seems nice. Does it come with a warranty?
  • Salesperson: Yes, of course. If it stops working within one year, we’ll replace it for free.
  • John: That’s great! (D. I’ll get it.)




 

Mở khóa để xem toàn bộ nội dung trả lời

(?)
Bạn đã đạt đến giới hạn của mình. Bằng cách Đăng ký tài khoản, bạn có thể xem toàn bộ nội dung trả lời
Cải thiện điểm số của bạn bằng cách đăng ký tài khoản Lazi.
Xem toàn bộ các câu trả lời, chat trực tiếp 1:1 với đội ngũ Gia sư Lazi bằng cách Đăng nhập tài khoản ngay bây giờ
Tôi đã có tài khoản? Đăng nhập
0
0
NGUYỄN THỦY ...
23/08 12:07:35
+4đ tặng

 IV

1.B
2.B

V
1.D
2,A
3.D

Bạn hỏi - Lazi trả lời

Bạn muốn biết điều gì?

GỬI CÂU HỎI
Học tập không giới hạn cùng học sinh cả nước và AI, sôi động, tích cực, trải nghiệm

Hôm nay bạn thế nào? Hãy nhấp vào một lựa chọn, nếu may mắn bạn sẽ được tặng 50.000 xu từ Lazi

Vui Buồn Bình thường

Học ngoại ngữ với Flashcard

×
Trợ lý ảo Trợ lý ảo
×
Gia sư Lazi Gia sư