Bài tập  /  Bài đang cần trả lời

Sắp xếp lại các ý sau để thành một đoạn văn hoàn chỉnh

47.
Dear Sir or Madam,
b. I would like RocketTech to repair my laptop or provide a new one as soon as possible.
a. I called RocketTech's customer hotline and waited 30 minutes to speak to someone. Finally, I spoke to your
colleague, Andy. He said he would speak to his manager and call back in ten minutes. That was three hours ago.
d. On Friday, November 27th, I bought a Link76 laptop from your website and it is not working.
c. The laptop has two main problems. It overheats when I play games and it keeps crashing when I do my
homework. It also sometimes slows down when I watch movies.
I look forward to your reply.
Yours faithfully,
June Evans
3 Xem trả lời
Hỏi chi tiết
4
Tham khảo câu trả lời từ Trợ lý ảo Lazi
Dưới đây là đoạn văn đã được sắp xếp lại:

---

Dear Sir or Madam,

On Friday, November 27th, I bought a Link76 laptop from your website and it is not working. The laptop has two main problems. It overheats when I play games and it keeps crashing when I do my homework. It also sometimes slows down when I watch movies.

I called RocketTech's customer hotline and waited 30 minutes to speak to someone. Finally, I spoke to your colleague, Andy. He said he would speak to his manager and call back in ten minutes. That was three hours ago.

I would like RocketTech to repair my laptop or provide a new one as soon as possible.

I look forward to your reply.

Yours faithfully,

June Evans

---
1
0
Nguyễn Hải Đăng
3 giờ trước
+5đ tặng
D - C - A - B



 

Mở khóa để xem toàn bộ nội dung trả lời

(?)
Bạn đã đạt đến giới hạn của mình. Bằng cách Đăng ký tài khoản, bạn có thể xem toàn bộ nội dung trả lời
Cải thiện điểm số của bạn bằng cách đăng ký tài khoản Lazi.
Xem toàn bộ các câu trả lời, chat trực tiếp 1:1 với đội ngũ Gia sư Lazi bằng cách Đăng nhập tài khoản ngay bây giờ
Tôi đã có tài khoản? Đăng nhập
1
0
Chou
3 giờ trước
+4đ tặng
Dear Sir or Madam,
a. I called RocketTech's customer hotline and waited 30 minutes to speak to someone. Finally, I spoke to your colleague, Andy. He said he would speak to his manager and call back in ten minutes. That was three hours ago.  
b. I would like RocketTech to repair my laptop or provide a new one as soon as possible.
c. The laptop has two main problems. It overheats when I play games and it keeps crashing when I do my homework. It also sometimes slows down when I watch movies.  
d. On Friday, November 27th, I bought a Link76 laptop from your website and it is not working.
I look forward to your reply.
Yours faithfully,
June Evans
1
0
Amelinda
3 giờ trước
+3đ tặng

Theo logic của một bức thư khiếu nại, thứ tự hợp lý nhất là: d - c - a - b.

-d: Giới thiệu về sản phẩm và vấn đề.
-c: Mô tả chi tiết các vấn đề kỹ thuật.

-a: Thể hiện nỗ lực liên hệ với dịch vụ khách hàng để giải quyết vấn đề.

-b: Đưa ra yêu cầu cụ thể với công ty.

Đáp án:

Vậy đáp án đúng là: D. d-c-a-b.

Bạn hỏi - Lazi trả lời

Bạn muốn biết điều gì?

GỬI CÂU HỎI
Học tập không giới hạn cùng học sinh cả nước và AI, sôi động, tích cực, trải nghiệm

Hôm nay bạn thế nào? Hãy nhấp vào một lựa chọn, nếu may mắn bạn sẽ được tặng 50.000 xu từ Lazi

Vui Buồn Bình thường
×
Trợ lý ảo Trợ lý ảo
×
Đấu trường tri thức | Lazi Quiz Challenge +500k
Gửi câu hỏi
×